۸۰ درصد برق استان یزد در اشکذر تولید می‌شود

no-thumbs

فرماندار اشکذر با اشاره به اینکه 80 درصد از برق استان یزد در شهرستان اشکذر تولید می‌شود، گفت: بزرگترین نیروگاه‌های تولید برق استان در این شهرستان دایر است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی شاه حسینی، در جمع خبرنگاران شهرستان اشکذر با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم شهرستان اشکذر صنعت پرورش اسب است، اظهار داشت: در این شهرستان نزدیک به ۲ هزار راس اسب اصیل عرب و ۴۰ باشگاه ورزشی وجود دارد. 

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرستان اشکذر طی دو سال گذشته افزود: در شهرستان اشکذر در حوزه فرهنگی طی دو سال گذشته چند پروژه با محوریت بخش خصوصی و حمایت‌های دولت شکل گرفته که بارزترین آن مجموعه ورزشی و تفریحی باران رضوانشهر است.

فرماندار اشکذر با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه صنایع تبدیلی و صنایع پاک نیز موفقیت‌های خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته چند واحد تولیدی با محوریت صنعت پاک در این شهرستان افتتاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور خیران شهرستان اشکذر انجام اقدامات عام‌المنفعه زبانزد است، تصریح کرد: ۵۰ درصد از ساخت بیمارستان حضرت زینب(س) شهرستان با ۱۶ میلیارد تومان برآورد هزینه، توسط خیران شهرستان در دست احداث است.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه شهرستان اشکذر از جمله شهرستان‌هایی است که به اذعان مسؤولان ارزیابی کننده در بحث اقتصاد مقاومتی موفقیت‌های خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث کمبود آب وجود دارد، در زمینه کشاورزی دانش بنیان اقدامات موثری صورت گرفته است. 

وی یکی از عمده‌ترین مسائل و مشکلات بخش خضرآباد این شهرستان را بحث بحران آب عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون آبرسانی سیار به ۱۵ روستای این بخش صورت گرفته است.

فرماندار اشکذر، بحث تولید برق را نیز یکی از ظرفیت‌های شهرستان اشکذر برشمرد و افزود: در حال حاضر با نیروگاه‌های فعال در سطح این شهرستان، می‌توان گفت که ۸۰ درصد برق استان یزد در این شهرستان تولید می‌شود.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..