حاشیه های رییس شورای شهر یزد ادامه دارد:

مقام‌های بالاتر به من گوشزد کردند که نماد زرتشتی نباید باقی بماند!/ تکرار می‌کنم نهاد بالاتر،یعنی تصمیم شخصی نبوده است

«در این فیلم من چیزی را نمی‌تراشم بلکه با دستمال در حال پاک کردن آن سطح هستم. ما که طالبان نیستیم بخواهیم آثار تاریخی را تخریب کنیم!»

به گزارش یزدی نیوزشیخ  عباس زارع گاریزی، رئیس شورای شهر یزد، سه روز بعد از انتشار فیلمی از او در فضای مجازی که نشان می‌داد مشغول تخریب بخشی از نماد زرتشتی‌ها در سنگ‌های تزیینی دیوار شورای شهر یزد است،  در گفتگو با وقت ایران می‌گوید: «در این فیلم من چیزی را نمی‌تراشم بلکه با دستمال در حال پاک کردن آن سطح هستم. ما که طالبان نیستیم بخواهیم آثار تاریخی را تخریب کنیم!»
 وی گفته است:«در بخشی از دیوار سالن جدید شورای ‌شهر که هنوز افتتاح نشده نقش‌هایی از فروهر نماد زرتشتیان به‌ کار رفته بود که از مقام‌های بالاتر به من گوشزد کردند که این نماد نباید باقی بماند.»
وی افزوده است:«تکرار می‌کنم نهاد بالاتر،یعنی تصمیم شخصی نبوده است و من این کار را برای رعایت عدالت انجام داده‌ام. رییس شورای یزد می گوید:پیمانکار با توجه به دستوری که از مقام بالاتر رسیده بود اقدام به حذف این نقوش کرده بود اما چون نقوش برجسته بود، نمی‌توانست آن‌ها را به خوبی پاک کند و من به این دلیل که به هنر علاقه داشتم و می‌دانستم با بتونه نمی‌تواند این کار را انجام دهد به کمکش رفتم و با همکاری هم نقوش را پاک کردیم. من فکر نمی‌کردم اگر یک روحانی به کار هنری علاقه داشته مجرم شناخته می‌شود!
وی گفت: انتشار فیلم با همکاری پیمانکاراز نقشه دشمنان است. «این که عده‌ای از این اقدام فیلم گرفته‌اند و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند ناعادلانه و به دور از واقعیت است.
 به گفته این عضو شورای شهر یزد عده‌ای برای خراب کردن چهره اسلام این کارها را می‌کنند و من آن‌ها را به خدا واگذار کرده‌ام. هر چند در این فیلم هم من چیزی را نمی‌تراشم بلکه با دستمال در حال پاک کردن آن سطح هستم!
وی درپایان گفته است:از روزی که اسلام وارد ایران شد تا همین امروز مسلمانان و زرتشتیان یزد زندگی مسالمت‌آمیزی کنار هم داشته‌اند. من با یکی از اعضای شورای ‌شهر که زرتشتی است رابطه بسیاری خوبی دارم و با همه زرتشتیان یزد هم رابطه مسالمت‌آمیزی دارم. ما که طالبان نیستیم بخواهیم آثار تاریخی را خراب کنیم.

 

۱ دیدگاه