کارگروه اجرایی مدیریت جامع کیفیت منابع آب در یزد

به گزارش یزدی نیوزنخستین کارگروه اجرایی مدیریت جامع کیفیت منابع آب یزد در سال جاری در شرکت آب منطقه‌ای یزد برگزار شد.

این کارگروه با حضور نمایندگانی از شرکت‌های آبفا، مرکز بهداشت، شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و آب و فاضلاب روستایی استان یزد اجرا شد.

نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در این جلسه با ارائه گزارشی از راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی جهان آباد، مهریز، یزد، مروست و اردکان اظهار داشت: پساب خروجی از این تصفیه‌خانه‌های در بخش فضای سبز و کشاورزی شهرک‌ها استفاده می‌شود.

سیدمحمد طباطبایی معاون حفاظت وبهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد نیز اظهار داشت: طبق قوانین و به علت ممنوعه بودن دشت‌ها، استفاده از پساب خروجی شهرک‌ها در بخش کشاورزی مجاز نیست و مصارف برای فضای سبز و استفاده مجدد در همان شهرک به منظور مصارف صنعتی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین کارخانه‌هایی که به سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب وصل نشده‌اند باید از طریق شرکت شهرک‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت شناسایی و اقدامات قانونی در مورد آنها انجام شود.

در این جلسه مقرر شد گزارش جامعی در زمینه آلودگی گلخانه‌ها و توسعه روزافزون آنها به ویژه در قسمت‌های بالادست منابع تأمین آب شرب (مناطق چرخاب، یزدگرد، تفت و دهنو) تهیه و به استانداری ارسال شود.

همچنین مقرر شد واحدهایی که در حریم کیفی چاه آب شرب واقع شده‌اند به استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب که به صورت آماده در بازار وجود دارد، ملزم شوند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..