میزان هدر رفت آب در یزد کاهش می‌یابد

به گزارش یزدی نیوزمدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب استان یزد از نصب ۱۰ شیر گلوب در خروجی مخازن شهرهای مهریز، تفت، ابرکوه و بافق خبر داد.

سیاوش پاکدل با اشاره به اینکه وجود نشت در شبکه‌های توزیع آب شهری اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: امروزه کاهش نشت با استفاده از مدیریت پارامترهای هیدرولیکی از قبیل کاهش فشار یا دبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پاکدل خاطرنشان کرد: با استفاده از این نوع شیرآلات که قابلیت تنظیم صفر تا ۱۰۰ به صورت اتوماتیک و برنامه‌ریزی شده را دارند، کنترل دبی شبانه امکان‌پذیر شده و در شب‌ها با کاهش دبی خروجی مخازن فشار دینامیک شبکه کاهش می‌یابد و در نتیجه از نشت نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای کاسته می‌شود.

وی افزود: با نصب این شیرآلات، میزان آبی که در طول شب به صورت نشت هدر می‌رفته، ذخیره و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفای استان یزد یادآور شد: با توجه به وجود تله متری در شهر مهریز و امکان تهیه برنامه ساعتی و متنوع برای شیرهای گلوب، بیشترین میزان تاثیر در کاهش هدررفت این شهر اتفاق افتاده است.

پاکدل ادامه داد: میزان آب بدون درآمد در شهر مهریز  از ۲۹ درصد در سال ۹۲ به ۲۲ درصد در پایان سال ۹۴ کاهش یافته است ضمن اینکه با استفاده از این شیرآلات در دو شهر مهریز و تفت تا حد زیادی میزان کمبود آب در تابستان رفع شده است.

وی ادامه داد: این شیرآلات با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی و داخلی شرکت خریداری و نصب شد.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..