برای رفع آلودگی های اشکذر اقدام اساسی صورت گیرد

no-thumbs

معاون فرمانداری اشکذر گفت: حدود 80 درصد جمعیت استان در دشت یزد تا اردکان مستقر هستندو شهرستان اشکذر هم در این محدوده قرار دارد که رفع آلودگی های موجود در این منطقه نیازمند اقدامات اساسی است.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا ابوالحسنی در چهارمین جلسه شواری سلامت و امنیت غذایی اشکذر با تشریح وضعیت بحرانی آب گفت: تنها راه مبارزه با این مشکل، مدیریت بهینه مصرف آب است که باید مدنظر مدیران و شهروندان قرار گیرد.
وی افزود: مدیریت بحران آب در اولویت قرار دارد و در این راستا برنامه های ویژه ای در دستور کار است که تحقق این برنامه ها نیازمند همکاری تمام مدیران شهرستان برای به نتیجه رسیدن است.
ابوالحسنی با بیان آنکه این شهرستان با وجود چاه های چرخاب و سفره های غنی زیرزمینی، وضعیت مناسب تری در زمینه آب نسبت به دیگر مناطق استان دارد، گفت: اشکذر به دلیل نزدیکی به سفره های غنی زیرزمینی هنوز در وضعیت حاد بحران آب قرار نگرفته که در صورت بی توجهی به منابع موجود، دچار بحران شدید خواهد شد.
این مسئول آموزش، فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان را مورد تاکید قرار داد و همکاری بین دستگاه های مرتبط و حمایت فرمانداری در زمینه آموزش بیماری های مشترک بین دام و انسان را از برنامه های پیش بینی شده در شهرستان اشکذر برشمرد.
همچنین رییس مرکز بهداشت اشکذر با بیان اینکه تفاهم نامه ای بین وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار یزد در خصوص تکمیل پروژه های درمانی استان صورت گرفته گفت: درشهرستان اشکذر تکمیل ساختمان مرکز شبانه روزی و مرکز درمانی رضوانشهر در اولویت قرار دارد که امید است با اقدام دولت در سال آینده این دو پروژه تکمیل شود.
در این جلسه در خصوص بهداشت آب شهرستان بحث و تبادل نظر شد.
اشکذر با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..