کشاورزان ابرکوهی، برداشت آب را مدیریت کنند

no-thumbs

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه گفت: کشاورزان باید برای افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی، تلاش و با مدیریت برداشت آب از بحرانی تر شدن آن جلوگیری کنند.

به گزارش یزدی نیوزمهدی غیب الهی  درحاشیه کارگاه آموزشی راهکارههای استفاده بهینه از آب که با حضورجمعی از نمایندگان کشاورزان توسط تعاون روستایی ابرکوه در محل جهاد کشاورزی برگزارشد به ایرنا اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی دشت ابرکوه پمپاژ می شود که بیش از ۹۶ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود.
غیب الهی ادامه داد: کشاورزان این شهرستان بیش از ۱۴ سال است بخاطر کمبود نزولات جوی و برداشت بی رویه آب با معضل خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند.
وی خاطرنشان کرد: ابرکوه روزگاری بیش از ۱۲۰ رشته قنات در مزارع منابع آبی کشاورزی را تامین می کرده که هم اکنون فقط ۱۳ رشته قنات که اغلب آن نیز در معرض خشکیدن هستند، دایر است.
غیب الهی یادآورشد: باتوجه به اینکه ابرکوه از قطب های مهم تولید کشاورزی استان است کشاورزان می توانند با تغییر الگوی کشاورزی و کاشت محصولات کم آبخواه کشاورزان، ادامه کشاورزی این شهرستان را حیاتی دوباره بخشند.
وی بابیان اینکه ابرکوه دارای بیش از ۱۷ هزار هکتار اراضی باغی وزراعی است افزود: بیش از ۶هزار بهره بردار پرتلاش ابرکوهی در عرصه تولید محصولات زراعی، باغی فعالیت دارند.

بخش نظردهی بسته شده است..