بعد از انتشار خبر دروغ از سوی یک سایت دلواپس:

خبر گروکشی مالی از دانشجویان فرهنگیان یزد واقعیت ندارد

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد خبر انتشار یافته در برخی سایتها و شبکه های اجتماعی این استان مبنی بر 'گروکشی مالی از دانشجویان فرهنگیان این استان' را رد کرد.

به گزارش یزدی نیوزجمعی از دانشجویان ورودی سال ۹۳ پردیس شهید بهشتی مشهد که متقاضی انتقالی به یزد بودند در نامه ای که برخی سایتها و شبکه های خبری، آن را درج کردند مدعی شدند مسئولان دانشگاه فرهنگیان یزد برای پذیرش آنها مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به ازای هر دانشجو مطالبه کرده اند.
فضل الله رضایی اردانی  افزود: در سال ۹۳ که دانشگاه، درگیر حل و فصل مشکلات و چاره اندیشی برای پذیرش مطلوب دانشجویان خود بود با مراجعات مکرر خانواده های دانشجویان یزدی که در خراسان رضوی پذیرفته شده بودند و باید به مشهد می رفتند مبنی بر انتقال فرزندان آنها به یزد مواجه شدند.
به گفته وی این درخواست در حالی مطرح شد که این پردیس حتی فضای آموزشی برای یک کلاس اضافه تر نیز نداشت اما چندین هفته متوالی با مراجعات مکرر و گروهی خانواده های این دانشجویان در رشته های ریاضی، شیمی، علوم تربیتی روبرو بود.
رضایی اردانی اضافه کرد: به دنبال آن، خانواده ها از طریق مکاتبه با نمایندگان مجلس و ائمه محترم جمعه و مدیرکل آموزش و پرورش و حوزه علمیه و … تقاضای خود را پیگیری کردند.
به گفته وی این دسته از مسئولان هم درخواست داشتند که این تعداد دانشجو (۱۰۰نفر) به هر طریقی باید در پردیس شهیدان پاک نژاد میهمان شوند و دانشگاه هم هر قدر تلاش کرد که توجیهات منطقی و مستدل ارائه شده مبنی بر نبود امکان پذیرش مقبول افتد بی فایده بود.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: سرانجام در راستای اجابت درخواست مسئولان، معاون دانشجویی وقت سازمان مرکزی دانشگاه به یزد آمد و خانواده ها طی نشستی با وی اظهار داشتند 'ما خانواده ها همگی دست به دست هم می دهیم و با دادن کمک خیری به دانشگاه امکان ایجاد و یا تعمیر و تجهیز فضای جدید را برای پذیرش فرزندانمان فراهم خواهیم کرد تا از هزینه های رفت و آمد و اقامت آن عزیزان در شهر دیگر جلوگیری کنیم'.
وی ادامه داد: به دنبال این پیشنهاد، با توصیه حضوری معاون دانشجویی مبنی بر پذیرش میهمانی موقت و یک ترم این دسته از دانشجویان و با عنایت به قول و تعهد کمک خیری خانواده های حاضر، فراهم کردن تمهیدات لازم برای ایجاد فضا و امکانات و تجهیزات و خوابگاه برای این میهمانان، مورد پذیرش مسئول دانشگاه قرار گرفت.
وی اضافه کرد: از فردای آن روز با اتکا بر کمک خیری وعده داده شده، اقدام به احداث و تعمیر و تجهیز فضاهای بلااستفاده پردیس برای کلاس های آموزشی و خوابگاه شد.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: پس از گذشت یک ترم و انجام این هزینه ها توسط مسئولان پردیس، شاهد هیچ گونه کمک و پرداختی از طرف خانواده ها نبودیم و با بدهکاری های ایجاد شده در بازار مواجه شدیم.
این مسئول گفت: از سوی دیگر طبق قانون نقل و انتقالات که انتقال دائمی به دانشگاه فرهنگیان را ممنوع اعلام می کند این دانشجویان باید یا به دانشگاه مبدا(مشهد) بر می گشتند و یا با تمدید میهمانی آنها برای یک ترم دیگر از طرف پردیس شهیدان پاک نژاد موافقت می شد.
به گفته وی دانشجویان با ارسال نامه ای امضاء شده از مسئولان درخواست جدی و پیگیرانه داشتند که در صورت تمدید میهمانی آنها تا پایان دوره تحصیلات، دست کم مبلغ ۸۰۰ هزارتومان (برای هر ترم ۱۰۰ هزار تومان) پس از برقراری حکم استخدامی و دریافت حقوق به عنوان هبه و کمک خیری در وجه دانشگاه فرهنگیان جهت پرداخت هزینه های انجام شده پرداخت خواهند نمود که این درخواست مکتوب آنها موجود است.
وی تصریح کرد: پس از قبول این درخواست از سوی دانشگاه، برخی از آنها این مبلغ را به صورت داوطلبانه و به صورت اقساطی پرداخت نمودند اما عده ای نیز علی رغم تعهدی که کتبا و به میل خود داده بودند هنوز این تعهد را انجام نداده اند.
وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه نیز علی رغم موقتی بودن میهمانی این عزیزان و داشتن مستمسک قانونی هیچ فشاری برای بازگشت آنها به مبدا بر آنها وارد نکرده و مانند سایر دانشجویان با آنها برخورد شده است.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد در ادامه گفت: به برخی از اصحاب رسانه که در نشر مطالب رسیده کمترین زحمتی را برای بررسی صحت و سقم آن به خود نداده اند و بدون هیچ گونه مراجعه ای به دستگاه های مربوط و یا صرفا به دلیل خبرسازی، اقدام به نشر اخبار خلاف واقع می نمایند توصیه می نماییم که ضمن پرهیز از این رویه غیرمنطقی که نتیجه ای جز بی اعتمادی مردم به دستگاه های اجرایی ندارد تلاش نمایند تا فرآیند مستندسازی اخبار و مطالب دریافتی را طی نمایند.
هم اکنون یک هزار و ۴۰۰ دانشجو در هشت رشته در دانشگاه فرهنگیان یزد تحصیل می کنند، این دانشگاه در سال ۹۱ در استان راه اندازی شد.

بخش نظردهی بسته شده است..