شهردار یزد خبرداد:

آمادگی شهرداری یزد برای همکاری متقابل در قبال ساختمان‌های متروکه آموزش و پرورش

شهردار یزد گفت: آمادگی داریم تا با واگذاری ساختمان‌های متروکه آموزش و پرورش به شهرداری، خدمات متقابل به آموزش و پرورش ارائه دهیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا عظیمی‌زاده  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: شهرداری در چند بخش می‌تواند با آموزش و پرورش مشارکت داشته باشد که یکی از این موارد تخصیص اعتبار برای ساماندهی مدارس است.

وی بیان کرد: بخشی از این اقدام سال گذشته انجام شده و امسال نیز در موارد ضروری این آمادگی در شهرداری یزد وجود دارد.

عظیمی‌زاده ادامه داد: فضاهای آموزشی متروک متعلق به آموزش و پرورش در بسیاری از مناطق شهری وجود دارد که این فضاها می‌تواند با کاربری‌های جدید در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شهردار یزد افزود: شهرداری می‌تواند با تبدیل این ساختمان‌ها به فضاهایی نظیر پارکینگ و… بنا به نیاز منطقه، کار عمرانی متقابل در مدارس انجام دهد.

وی یادآور شد: شهرداری یزد بخشی از درآمدهای خود از عوارض وصولی را به حساب آموزش و پرورش واریز می‌کند و در موارد دیگر نیز آماده همکاری‌های بیشتر با آموزش و پرورش از طریق عقد تفاهم‌نامه هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: با کمبود حداقل ۲۶ مدرسه در استان یزد مواجه هستیم ضمن اینکه در هر مدرسه نیز با کمبود یک کلاس درس مواجهیم.

امیرحسین رادمنش با بیان اینکه ۳۵ درصد مدارس موجود در استان نیز مستعمل شده است، افزود: به‌روز رسانی نیاز فضای آموزشی در استان یزد نیازمند مقادیر قابل توجهی اعتبار است که در این زمینه مشارکت خیران ضروری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به رغم مشکلات اقتصادی، ۲ میلیارد ریال از سوی خیران صرف مرمت و بازسازی مدارس استان یزد شد، افزود: در این زمینه نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر برای جلب مشارکت خیران وجود دارد.

رادمنش در مورد تخصیص یک درصد بودجه شهرداری به مدارس نیز عنوان کرد: هرگاه این رقم توسط شهرداری وصول شود، به مدارس اختصاص می‌یابد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به همکاری‌های شهرداری با آموزش و پرورش ادامه داد: برخی فضاهای در اختیار آموزش و پرورش نیز می‌تواند به فضاهای تجاری تبدیل شود تا ارزش افزوده به دنبال داشته باشد که شهرداری در زمینه صدور پروانه تخفیف‌های ویژه‌ای برای آموزش و پرورش در نظر می‌گیرد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..