در هفته دولت:

اتصال ۲۰۰ روستای استان یزد به شبکه اینترنت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به این‌که در اجرای طرح‌های اینترنت‌رسانی، اولویت با روستاهای پرجمعیت است، از اتصال 200 روستای استان به ایتنرنت بی‌سیم در هفته دولت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا وزیری»  با بیان این‌که ۲۵ هزار روستای کشور در قالب طرح‌های  دولتی به اینترنت بی‌سیم(وای فای) مجهز می‌شوند، گفت: در استان یزد ۴۰۰ روستا مشمول اجرای این طرح هستند که در فاز نخست ۲۰۰ روستای استان در هفته دولت از شبکه اینترنت بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در فاز نخست این طرح در استان، روستاهای شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد و اردکان به این شبکه متصل می‌شوند، ضمن این‌که در قالب اجرای اینترنت وای فای، روستاهای کم‌جمعیت این شهرستان‌ها نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اولویت اصلی در بحث اینترنت‌رسانی به روستاها را جمیت تحت پوشش آن‌ها ذکر و در این مورد خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد روستاهای استان دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند و این موضوع یزد را از اجرای طرح‌های ارتباطاتی عقب می‌اندازد.

به گفته‌ی وزیری، پارسال ۵۲ روستای استان تحت پوشش شبکه اینترنت قرار گرفته‌ است و این در حالی است که در اکثر آنها تنها یک یا دو نفر از اینترنت استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا مخابرات و شرکت‌های زیرمجموعه آن به‌علت نداشتن نفع مالی به روستاها، خدمات اینترنتی ارائه نکنند.

وی با بیان این‌که ارائه خدمات اینترنتی از سوی مخابرات به هر نقطه از استان آزاد است، خاطرنشان کرد: با این وجود مخابرات نیز با محدویت‌هایی مواجه است و تنها به مکان‌هایی خدمات مذکور را ارائه می‌کند که منفعت مجموعه را به‌دنبال داشته باشد، اما با این حال اگر روستایی تحت پوشش خدمات اینترنتی مخابرات قرار نگیرد، تحقق این خدمت از سوی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در پایان نیز با اشاره به نبود تقاضا برای اینترنت از سوی روستائیان استان هم‌اکنون، در این رابطه تصریح کرد: پیش از خصوصی شدن مخابرات، این ارگان با اعتبارات دولتی بالغ بر۳۶۰ روستا را با پهنای باند زیاد اینترنت‌دار کرده است و حال اگر روستایی درخواست توسعه اینترنت خود را داشته باشد، باید تقاضای خود را به مخابرات یا اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات منعکس کند تا مشمول این خدمات شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..