با حضور اصحاب فرهنگ:

جلد چهارم کتاب شازده حمام در یزد رونمایی شد

آیین رونمایی از جلد چهارم کتاب "شازده حمام" با حضور دکتر "محمدحسین پاپلی یزدی" نویسنده کتاب در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز "حسین مسرت" نویسنده و پژوهشگر یزدی در این مراسم که به همت نهاد کتابخانه‎‎های عمومی استان و با همکاری صدا و سیمای یزد و کتابسرای ملک در محل این کتابسرا برگزار شد،   اظهار کرد: کتاب شازده حمام در بردارنده‎‎ی دیده‎‎ها، شنیده‎‎ها، سرگذشت‎‎ها و یادبودهای پروفسور پاپلی است.

وی افزود: در واقع، پیش از این هر آنچه از پاپلی دیده بودیم در حوزه‎‎ی جغرافیا بوده و این اولین اثر اجتماعی اوست.

مسرت گفت: شازده حمام ضمن بیان خاطرات گوشه‎‎هایی از اوضاع سیاسی، اجتماعی، مبارزات صنفی و کارگری و سیاسی، درد و رنج گروه‎‎های اجتماعی و شیوه‎‎ی آموزش در مکتب خانه‌‌ها را در مقاطع مختلف زمانی که در جلدهایی مجزا منتشر شده، نشان می‌‌دهد.

مسرت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از نواقص جلد اول کتاب و رفع آن در جلدهای بعدی این کتاب، قلم روان و جذاب نویسنده و احساس تعهد ایشان را شایسته‎‎ی تقدیر خواند.

"احمد پهلوانیان" مدیر کل صدا و سیمای یزد نیز در این مراسم دکتر پاپلی یزدی را از مفاخر برجسته‎‎ی کشور و استان خواند که به تاریخ این مرز و بوم خدمات گسترده‌‌ای را ارائه کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت قدردانی از مفاخر، به خدمات شایسته‎‎ی دکتر پاپلی اشاره و اظهار کرد: باید قدردان خدمات ایشان باشیم.

دکتر "علی اکبر جعفری ندوشن" نویسنده و پژوهشگر یزدی نیز در این مراسم سخنانی پیرامون کتاب شازده حمام بیان کرد.

در پایان این مراسم نیز لوح تقدیر و کتاب نفیس شاهنامه از سوی احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای یزد و "رقیه دوست‎‎فاطمی‌‌‌‌ها" مدیر کل کتابخانه‎‎های عمومی استان به دکتر پاپلی یزد  اهداء شد.

یادآور می‎‎شود؛ دکتر محمدحسین پاپلی یزدی در سال  ۱۳۲۷ در یزد متولد شد. وی جغرافیدان، محقق و نویسنده برجسته ایرانی است که علاوه بر صدها تالیف علمی در زمنیه جغرافیا، کتاب خاطراتش را با عنوان " شازده حمام" تاکنون در چهار جلد روانه‎‎ی بازار کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..