نیمی از تولید شیر یزد به استان های دیگر صادر می شود

به گزارش یزدی نیوزمدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: سالانه ۲۲۵ هزار تن شیر در استان تولید می شود که ۱۱۰هزار تن آن به مصرف داخلی استان می رسد و بقیه مازاد بر نیاز استان بوده و به سایر استانهای کشور صادر می شود.

علیرضا طاقه باف با بیان اینکه ۲۳ واحد صنایع لبنی در این استان فعال است گفت: با توجه به سیاست این مدیریت در راستای فرآوری و تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازار، در حال حاضر ساخت و راه اندازی واحد های تولیدی و فرآوری محصولات لبنی از اولویت سرمایه گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی استان خارج شده است.
وی صنعت لبنیات را صنعتی موثر و کارآمد بر شمرد و افزود: این صنایع می تواند با ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و اشتغال زایی راه حلی تأثیر گذار برای حل مشکلات کلان و خرد اقتصادی کشور و استان باشد.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد طرح توسعه واحد های موجود لبنی را در زمینه تولید پودر شیر (شیر خشک) پودر پنیر، آب پنیر و همچنین حمایت از این واحدها در زمینه ارائه تسهیلات به منظور تأمین نقدینگی و ارتقاء تجهیزات و خطوط تولید آنها را از جمله سیاست های مدیریت صنایع کشاورزی در این راستا عنوان کرد.
طاقه باف در پایانی با اشاره به بهسازی دو واحد لبنی استان در راستای افزایش کمی و کیفی تولید از معرفی ۶ واحد تولیدی به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..