تاکید استاندار یزد بر نگاه هنرمندانه به فرهنگ رضوی

no-thumbs

استاندار یزد در پیامی به مناسبت برگزاری یازدهمین جشنواره ملی فیلم رضوی در این استان، نگاه هنرمندانه به فرهنگ اصیل رضوی را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرمحمدی در این پیام آورده است: سینما، هنری ماندگار و تاثیرگذار است به ویژه سینمای هدفمند و جامع نگر که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، خالق ناب ترین و شیوا ترین مضامین عالی انسانی، اجتماعی، فرهنگی و هنری گردیده وعلاقه مندان این هنر را در سراسر جهان به تحسین و احترام زایدالوصف به فرهنگ ایران زمین وا داشته و آن را به عنوان سینمایی که تصویرگر مفاهیم ارزشمند و متعالی است معرفی نموده است.
'تردیدی نیست که نقش هنر سینما در ترویج آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی و تحقق هنر اسلامی در معنای حقیقی آن، نقشی مهم و سودمند است و زبان هنر می تواند تصویرگر واقعیت های ناب و زلال کنونی ایران عزیز اسلامی باشد و رسالت خطیر خویش را در روزگار کنونی، به انجام رساند'.
استاندار اضافه نموده: استان فرهنگی یزد مفتخر است که میزبان برگزاری یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه، مستند و داستانی رضوی، برای چهارمین دوره متوالی می باشد و امید است همچون سه دوره گذشته، بتواند میزبانی شایسته برای برگزاری این جشنواره ملی بوده و این همایش مهم فرهنگی و هنری، زمینه ساز تحول و اقدامی مبتکرانه در حوزه ساخت و تولید فیلم های کوتاه مستند و داستانی گردد.
'نگاه هنرمندانه و اندیشمندانه به موضوع فرهنگ اصیل رضوی، توجه به توسعه اخلاق اسلامی، برگزاری برنامه ها و کارگاه های جنبی موثر و موفق، ایجاد وفاق و وحدت میان جامعه هنری استان در مسیر تولید آثار فاخر و تاثیرگذار و بهره گیری از تجربیات ارزشمند هنرمندان موفق کشور در عرصه فیلم و سینما برای تعالی هرچه بیشتر عرصه های هنری، از جمله مسائلی است که باید از سوی متولیان امر برگزاری این جشنواره، مورد توجه قرار گیرد'.
'همچنین حضور خیل هنرمندان عزیز و علاقه مندان هنر در استان یزد فرصت بسیار ارزشمند و ذی قیمتی است تا ضمن توسعه آموزش های سینمایی، زمینه را برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های عظیم استان در عرصه های گوناگون فراهم آورده و فضا را برای حضور و مشارکت فعالانه تر سرمایه گذاران در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری باز نماید'.
در این پیام آمده: در این رابطه، هنرمندان می توانند سفیران مهم و تاثیرگذاری برای معرفی ویژگی های ممتاز این دیار تاریخی و باستانی با مردمانی سختکوش، متدین، قناعت پیشه، فرهنگساز و هنرپرور باشند.
'اینجانب با قدردانی صمیمانه از همه عوامل و برگزارکنندگان خدوم و پرتلاش این جشنواره فرهنگی و هنری که مزین به نام نامی مبارک و متبرک حضرت ثامن الائمه امام رئوف، علی ابن موسی الرضا (ع) می باشد، موفقیت همه هنرمندان عزیز به ویژه جوانان هنرمند استان دارالعباده و دارالعلم یزد را در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) از خدای منان مسئلت می نمایم'.
یازدهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی از ۱۸ لغایت ۲۰ مردادماه در یزد برگزار می شود.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..