افزایش ۲۰درصدی آبرسانی سیار به روستاهای یزد

no-thumbs

مدیرعامل آبفار استان یزد گفت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل آبرسانی سیار به روستاهای استان 20درصد افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد فاتحی به ایرنا گفت: از ۴۲۲ منبع آبی زیرپوشش شرکت آبفای روستایی ۷۷ منبع کاملا خشک شده ، ۱۰۲ منبع در آستانه خشک شدن قرار دارند و بیش از ۱۵۰ منبع نیز دچار کاهش کیفیت شده اند .
وی افزود : خشکسالی های اخیر ، افزایش دما و کاهش ۴۰ درصدی بارندگی باعث شده تنش آبی در روستاهای استان تبدیل به بحران آبی شود .
مدیرعامل آبفار یزد اضافه کرد : این امر موجب شده آب شرب بیش از ۳۰۰ روستای استان توسط آبرسانی سیار تامین شود و در چهار ماه ابتدایی امسال ۹۰ هزار متر مکعب آب از این طریق به روستاها حمل شده است.
فاتحی با بیان اینکه از ۶۰۰ روستای دچار تنش آبی شدید ، بیش از ۴۰۰ روستا با جیره بندی آب مواجه هستند، ادامه داد: اکنون کار از حرف و شعار گذشته و تمامی این آمار و ارقام یک واقعیت تلخ و هشداریست برای مردم فهیم استان یزد ، چرا که در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف از این پس شاهد از بین رفتن مابقی منابع آبی خواهیم بود .
هم اکنون ۱۰۲ هزار و ۴۷۴ مشترک روستایی در یک هزار و ۱۹۴ روستای استان زیرپوشش شرکت خدمات آبفای روستایی استان یزد قرار دارند.
استان یزد حدود سه هزار روستا و آبادی دارد که یکهزار و ۱۹۴ روستای آن دارای سکنه است که جمعیت این روستاها حدود ۲۷۰ هزار نفر است.

بخش نظردهی بسته شده است..