استاندار یزد:

شخصا از نقادی رسانه ها استقبال می کنم/نقد منصفانه را برای مدیران یک مزیت و فرصت می دانم/رعایت نکردن اخلاق حرفه ای از سوی برخی رسانه ها

استاندار یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای پیشبرد امور استان گفت: شخصا از نقادی رسانه ها استقبال می کنم و نقد منصفانه را برای مدیران یک مزیت و فرصت می دانم که زمینه اصلاح امور را فراهم می سازد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد افزود: در سال های اخیر رسانه نقش پررنگی در جهت دهی به افکار عمومی جامعه یافته اند و استفاده از ظرفیت های رسانه ای می تواند به مدیران در انجام هرچه بهتر امور کمک کند.
وی ادامه داد: رسانه ها باید در فضای عمومی استان شفافیت، انعکاس صحیح اخبار، تقویت اعتماد عمومی و امید به آینده را افزایش دهند .
میرمحمدی یادآورشد: مدیران استان یزد عمدتا افرادی خبرپذیر، خبرپرداز و خبرساز هستند که با تعامل مناسب میان آنان و رسانه ها، برنامه هایی که برای توسعه استان پیش بینی شده را می توان با همراهی بدنه اجتماعی با سهولت بیشتری اجرا کرد.
وی همچنین گفت: ایرنا می تواند در شرایط امروز کشور با تولیدات خبری شایسته و تحلیل های مناسب و بدور از حب و بغض و رویکرد پشتیبانی از دولت در عین شفافیت با مردم، در حوزه اطلاع رسانی فعالیت های حرفه ای و اثرگذاری داشته باشد.
استاندار یزد اضافه کرد: گسترش وسایل ارتباط جمعی و ارائه نظرات شخصی در شبکه های مجازی نیز باید به صورت جدی بررسی و از ظرفیت های مثبت این شبکه ها برای آگاه سازی جامعه استفاده و همچنین برای کاهش آسیب هایی که ممکن است حضور در این شبکه ها برای کاربران به همراه داشته باشد، برنامه ریزی شود.
میرمحمدی اضافه کرد: برخی از شبکه های مجازی به دنبال انحراف فطرت پاک جوانان هستند، از این رو خبرهای اولیه می تواند با تاثیری که دارد مانع این انحراف شود و در این میان خبرنگاران رسانه هایی همچون ایرنا می توانند با هنرمندی نیروهای خود در این حوزه نقش مهمی ایفا کنند.
استاندار یزد با انتقاد از برخی بی اخلاقی و بداخلاقی هایی که در عرصه فعالیت های رسانه ای صورت می گیرد، ادامه داد: رسانه های اصلی کشور از جمله صدا وسیما به عنوان رسانه ملی و خبرگزاری جمهوری اسلامی باید تلاش کنند تحت تاثیر این گونه فضاهای رسانه ای قرار نگیرند.
میرمحمدی با تشریح برخی سوء رفتارهای رسانه ای در استان متذکر شد: با وجود رعایت نکردن اخلاق حرفه ای از سوی برخی رسانه ها در استان، مدیریت ارشد استان محدودیتی برای این گونه رسانه ها ایجاد نکرده، زیرا بر این اعتقادیم که اگر همین رسانه های غیرمنصف نیز موفق به جذب مخاطبان شوند و آنان را از گرفتار شدن در آسیب های موجود در فضای مجازی دور نگه دارند، فعالیت موثری را انجام داده اند.
وی تاکید کرد: یکی از تکلیف هایی که از رسانه ها در شرایط حاضر انتظار می رود این است که تلاش کنند تا فرهنگ رعایت حقوق شهروندی و اخلاق مداری در جامعه حاکم شود و افراد اخلاق مدار و شبکه های مجازی اخلاق مدار در جامعه شکل بگیرد.
نماینده عالی دولت در استان یزد گفت: در این استان محدودیتی برای نقد دستگاه های دولتی وجود ندارد بلکه تلاش می شود تا ایرادهای وارد شده در قالب نقدهای منصفانه رسانه ای برطرف شود، از سوی دیگر در ارتباط با نشر اکاذیب و بداخلاقی ها و مطالب دور از شان و وجهه مردم استان، تصمیم گیری در این بخش را به عهده مردم می گذاریم چون به مرور از دروغ پردازی ها خسته می شوند و رسانه هایی که با این روش فعالیت می کنند را، کنار می گذارند.
میرمحمدی با تاکید بر این که رسانه های استانی باید در کنار اخبار استانی، تنوع تولید مطالب خبری را نیز مد نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید این رسانه ها همچون یک فروشگاه بزرگ به همه سلیقه ها توجه و در همه حوزه ها بویژه مسائل مورد پسند مردم از جمله امور فرهنگی و اجتماعی و حتی مسائل بین المللی و خارجی، متناسب با نیازهای جامعه تولید محتوا کنند.
وی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی کشور گفت: ایرنا با وجود نیروهای خبره و هنرمند در کنار دولت نقش موثری در ارتباط دوسویه میان مردم و دولت دارد و باید از این ظرفیت به صورت مناسب استفاده شود.
در این جلسه رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیش از ۸۰ سال سابقه فعالیت در کنار صدا و سیما به عنوان یک بال اطلاع رسانی کشور در تولید فراورده ها خبری به عنوان سند مکتوب و تغذیه کننده سایر رسانه ها فعالیت دارد.
کاظم شاملو افزود: بخش عمده رویکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه مورد اعتماد نظام، اطلاع رسانی فعالیت های گسترده دولت است، در این میان انتقال نقدهایی که به دولت صورت می گیرد نیز در دستور کار دارد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت ها و مشکلات متعددی که در زمینه تحقق درآمدها و فشارهای بین المللی با آن مواجه بوده، خدمات اثرگذاری را در سه سال اخیر در کشور ارائه کرده اما در برخی هجمه های رسانه ای این خدمات به طور کلی نادیده گرفته شده که این نوع از اطلاع رسانی با اصول حرفه ای فعالیت های رسانه ای و آموزه های دینی مکتب اسلام همخوانی ندارد.
شاملو یادآور شد: استان یزد در حوزه های خبری مختلف از بضاعت وظرفیت های بالایی برخوردار است و باید تلاش شود تا با بهره گیری از ظرفیت های استان و همکاری مدیران با اصحاب رسانه، این استان به جایگاه شایسته ای در عرصه اطلاع رسانی برسد.

بخش نظردهی بسته شده است..