یک مقام مسئول:

تکمیل ۲۶۴واحد تولیدی استان یزد هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: 264 واحد تولیدی با پیشرفت 80 درصد در استان داریم که اتمام آن نیازمند هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات است.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا نصیری زاده در جمع مدیرکل، مدیران، تهیه کنندگان و کارگردانان صداوسیمای واحد یزد در تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی گفت: مجموعه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، الگویی بومی و علمی، برآمده از فرهنگ انقلابی – اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است.
وی افزود: سیاستهای اقتصاد مقاومتی قابل انطباق با شرایط گوناگون است و عملاً اقتصاد کشور را به حالت انعطاف پذیری می رساند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۹ مطرح شده، اظهار داشت: برخی در آن زمان تصور می کردند اقتصاد مقاومتی منحصر به زمان تحریم هاست ولی مقام معظم رهبری در بیانات خود تصریح کرده اند که اقتصاد مقاومتی متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است و در دوران پساتحریم نیز قابل اجرا و پیاده سازی است.
نصیری زاده با طرح این موضوع که اقتصاد بطور کلی به سه بخش اقتصاد تشریعی، اقتصاد تحلیلی و اقتصاد تدبیری تقسیم می شود، گفت: اقتصاد تشریعی، نشات گرفته از شریعتی خاص و شامل احکام اقتصادی و نظام اقتصادی است.
وی ادامه داد: اقتصاد تحلیلی، دانشی است که رفتارهای بشری را در زمینه تولید، توزیع و مصرف تحلیل می کند تا بتوان بدین واسطه قدرت پیش بینی پدیده های اقتصادی را بدست آورد.
نصیری زاده گفت: اقتصاد تدبیری، مجموعه تدابیر دولتمردان برای رسیدن به اهداف اقتصادی است که در این بین می توان به نحوه اتخاذ سیاست های پولی، مالی و ارزی اشاره کرد.
این مسئول سپس با عنوان اینکه اقتصاد مقاومتی در برگیرنده تمامی این ۳ بخش است، گفت: اقتصاد مقاومتی، مبانی ارزشی و فرهنگی را از اقتصاد تشریعی می گیرد، از ابزار علمی برای تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی بهره می برد و برای رسیدن به اهداف خاص، اتخاذ تدبیر می کند.
وی در عین حال این مطلب را یادآور شد که برای توسعه اقتصادی نمی توان الگوبرداری کرد و بایست از ظرفیت ها و پتانسیل های کشور بهره گرفت.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، ۱۰ فرمان مقام معظم رهبری را در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که فروردین ماه سالجاری در حرم مطهر رضوی ایراد شده بود، تبیین کرد.
نصیری زاده همچنین به بیان برخی از طرح های اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت و از صدا و سیمای مرکز یزد و رسانه ها خواست تا اجرای این مصوبات را از مسئولان ذیربط مطالبه کنند.
وی مهمترین راهکار را برای خروج کشور از رکود، تحریک تقاضا و ایجاد تقاضای موثر در جامعه عنوان و تصریح کرد که تلاش دولت در این جهت است.
در ادامه جلسه محمدحمید فخرالدین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ارائه اطلاعاتی پیرامون برگزاری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ در مهرماه و آبان ماه سالجاری پرداخت و خواستار همکاری تنگاتنگ صدا و سیما و ستاد سرشماری استان در ارائه هرچه بهتر اطلاعات سرشماری به مردم شد.
بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان یزد در حال فعالیت در زمینه های مختلف هستند.
ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..