آخرین اخبار از جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

به گزارش یزدی نیوزجشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در آستانه دهه کرامت فعالیت‌های گسترده‌تری را در دست اقدام دارد. آئین باشکوه افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) و آغاز جشن های دهه کرامت، همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اولین روز ماه ذی القعده در جوار بارگاه کریمه اهل بیت(ع) در قم برگزار می‌شود.

هم چون سال‌های گذشته، آئین آغاز جشن های بزرگ دهه کرامت و مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور مقامات و مسئولان کشوری، همزمان با روز میلاد کریمه اهل بیت(علیها السلام) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر  حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

علاوه بر میزبانی مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام)، چهارمین همایش سراسری حدیث رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای علمی وپژوهشی، حوزوی و دانشگاهی قم و دومین جشنواره نمادهای شهری رضوی توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم نیز در جوار آستان مقدس اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برگزار می شود.

اسامی فیلم‎های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم رضوی اعلام شد

اعضای هیئت انتخاب یازدهمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه، مستند و داستانی رضوی در یزد اسامی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره در دو بخش داستانی و مستند را اعلام کرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره یازدهم، ۶۱۸ فیلم از سراسر ایران برای حضور در جشنواره ارسال شد. از این تعداد ۳۶۵ اثر در بخش داستانی و ۲۵۳ اثر در بخش مستند است.

اعضای هیات انتخاب داستانی متشکل از طیبه فلکیان، مسعود امینی و رقیه توکلی از میان ۳۶۵ اثر داستانی، ۲۸ فیلم را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره انتخاب کردند. از میان ۲۵۳ فیلم ارسال شده در بخش مستند، اعضای هیات انتخاب این بخش متشکل از معین کریم الدینی، مهدی قربان پور و لقمان خالدی ۲۷ فیلم را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب کردند.

۵مرداد؛ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی خبرداد و گفت: ۵ مرداد ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است.

حسین مسگرانی با بیان اینکه تصویرسازی، آرم و نشانه و پوستر از جمله محورهای جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی است، ادامه داد: ۲۷۰ اثر تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مسگرانی به شرایط شرکت در جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی اشاره کرد و گفت: شیوه و نحوه اجرای آثار آزاد است، هر هنرمندی می تواند حداکثر ۵ اثر در هر بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند، ارسال آثار از طریق پست الکترونیکی جشنواره و از طریق لوح فشرده به نشانی دبیرخانه جشنواره نیز امکان پذیراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: احادیث رضوی، زندگی و سیره رضوی، زیارت بارگاه رضوی و بقاع متبرکه و القاب امام رضا (علیه السلام) از جمله موضوعات جشنواره است.

محمود عزیزی دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر و نمایشنامه نویسی رضوی است.

وی از نمایش «شکلک» که در تماشاخانه شمس بجنورد به کارگردانی مهران رحمانی در حال اجرا است بازدید و  از راه اندازی پلاتو شمس ویژه اجراهای نمایشی ابراز خرسندی کرد.

وی در این بازدید بر استفاده از ظرفیت مطلوب تماشاخانه شمس از سوی هنرمندان اشاره کرد و گفت: این پلاتو به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ویژه فعالان حوزه تئاتر ایجاد شد که لازم است هنرمندان به نحو شایسته ای از این ظرفیت عظیم بهره جویند به ویژه آن که این سالن تئاتر در کشور کم نظیر است.

حضور گروه های فعال و ویژه در جشنواره

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر ونمایشنامه نویسی رضوی گفت: امکانات برگزاری یک جشنواره مطلوب در استان خراسان شمالی فراهم شده است.

محمود عزیزی به حضور گروه های فعال و ویژه در این جشنواره اشاره کرد و افزود: هنرمندان شاخصی در این جشنواره حضور خواهند داشت که این امر می طلبد تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها شرایطی فراهم آوریم تا برای شرکت و حضور هنرمندان در جشنواره سال های آینده رغبت و انگیزه ایجاد شود.

پوستر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر و نمایشنامه نویسی رضوی رونمایی شد

هم چنین پوستر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر و نمایشنامه نویسی رضوی با حضور محمد رضا صالحی و علی اکبر پرویزی استانداران خراسان شمالی و جنوبی، محمود عزیزی دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر و نمایشنامه نویسی رضوی، دکتر شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور، حسین ثابت قدم وحید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی و امنیتی استاندارخراسان شمالی و جمعی دیگر از مسئولان رونمایی شد.

جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..