استاندار یزد: توسعه استان درسایه اتحاد

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد با تشریح هشت محور پیش بینی شده برای توسعۀ استان، کلید توسعه و پیشرفت را اتحاد، همدلی و تلاش صادقانه برای خدمت به مردم دانست.

سیدمحمد میرمحمدی در نشست مجمع نمایندگان استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، اظهار کرد: هم اکنون شاهد همکاری، انسجام و همدلی مطلوبی در میان نمایندگان استان هستیم که این همدلی موجب هم افزایی نیروهای فکری شده و نقطۀ قوتی در مسیر پیشرفت و توسعۀ استان است.
وی تأمین آب شرب و مدیریت مصرف آب کشاورزی، بهره برداری علمی از معادن و صنایع بافناوری بالا (high tech) و کم آب خواه، توسعه فرهنگ و هنر، توسعه گردشگری، بهداشت و درمان، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، توسعه کیفی مراکز علمی و پارک های علم و فناوری و انرژی به ویژه توجه به انرژی خورشیدی را هشت محور اولویت دار دولت تدبیر و امید در استان یزد برشمرد که برای تحقق آنها تلاش می شود.
وی با تشریح اقداماتی که برای تأمین آب آشامیدنی و انتقال آب به استان انجام شده، خاطر نشان کرد: تامین آب ضروری ترین نیاز استان است و در کنار آن مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.
میرمحمدی در خصوص توسعه فرهنگ و هنر در استان نیز گفت: برای توسعه فرهنگی، اتاق فکری با حضور علمای دینی سرشناس و اندیشمندان شاخص استان در استانداری تشکیل و سند توسعه فرهنگی استان و شهرستان ها تهیه شده است.
استاندار یزد افزود: هدف توسعۀ فرهنگ استان، ایجاد شبکۀ فرهنگی قوی تا سطح محلات برای معرفی یزد به عنوان کانون هویت ایران اسلامی است.
تعطیلی تنها ۲۰درصد واحدهای تولیدی بعد از سال۹۲
عالی ترین مقام اجرایی استان ضروری ترین اقدامات برای تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را شفاف سازی در تمام امور، اطلاعات و آمار ارائه شده دانست و افزود: در همین راستا پایش واحدهای تولیدی و صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل استان انجام شد.
میرمحمدی ادامه داد: در این بازنگری مشخص شد تنها ۲۰درصد واحدهای تولیدی استان بعد از سال ۹۲ تعطیل شده و ۸۰ درصد تعطیلی واحدها مربوط به سال های ۷۵ تا قبل از سال ۹۲ است.
استاندار یزد در پایان با بیان اینکه استان یزد از ظرفیت های خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ضریب امنیتی و اجتماعی در یزد بسیار بالاست و سعی شده است با فراهم آمدن فضای نقد و آزادی بیان، ارتباط میان مردم و مسئولان تقویت شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..