نماینده اصلاح طلب اردکان:

فراکسیون سوم تاثیری در مسیر اصلاح‌طلبان ندارد/ هر فراکسیونی مقابل «امید» قرار گیرد، اصولگراست

باید ببینیم، هنگامی که به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نزدیک شویم، همچنان این اتحاد صد و پنجاه و چند نفره اعضای فراکسیون «ولایت» پایدار خواهد ماند یا خیر!

به گزارش یزدی نیوزنایب رییس فراکسیون امید با تاکید بر این‌که درصورت احیای «رهروان ولایت» مجلس نهم تحت عنوان فراکسیون مستقل در مجلس دهم، فراکسیونی اصولگرا تشکیل خواهد شد، ضمن انتقاد از عملکرد فراکسیون «ولایت» گفت: باید ببینیم، هنگامی که به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نزدیک شویم، همچنان این اتحاد صد و پنجاه و چند نفره اعضای فراکسیون «ولایت» پایدار خواهد ماند یا خیر!

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در واکنش به تشکیل هیات رییسه موقت فراکسیون مستقلان، اعلام کرد: قطعاً تشکیل فراکسیون‌های سیاسی به بالندگی مجلس یاری می‌رساند اما آن‌چه مسلم است، تشکیل این فراکسیون هیچ تاثیری در روند حرکتی و عملکرد فراکسیون امید نخواهد داشت.

تشکیل فراکسیون سوم تاثیری در مسیر «امید» نخواهد داشت

او گفت: فراکسیون امید، متشکل از اصلاح‌‌طلبان و اعتدالگرا است و استراتژی و راهبرد اصلی ما در این فراکسیون نیز حفظ وحدت و همبستگی میان اعضای ائتلاف بوده است. ضمن آن‌که همچنان تمامی اضلاع این ائتلاف، بر حفظ وحدت و انسجام درون فراکسیون امید تاکید دارند؛ بنابر این تشکیل فراکسیون سوم، تاثیری در فراکسیون امید نخواهد داشت.

اگر فراکسیون سوم به‌دنبال احیای «رهروان ولایت» باشد، فراکسیونی اصولگراست

نایب رییس فراکسیون امید همچنین در واکنش به احتمال احیای فراکسیون رهروان ولایت، تحت عنوان فراکسیون مستقلان گفت: اگر این فراکسیون همان رهروان ولایت مجلس نهم باشد که در واقع با همان فراکسیون اصولگرای قبلی روبرو خواهیم بود که همکاران اصولگرای بنده در مجلس نهم و دهم، تا این لحظه قادر به احیای آن نشده‌اند.

فراکسیون‌های اصیل مجلس «امید» و «ولایت»‌ هستند

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: آن‌چه مسلم است، ما در مجلس دهم یک فراکسیون اصیل اصولگرا تحت عنوان «ولایت» داریم و یک فراکسیون اصلاح‌طلب-اعتدال‌گرا به‌نام «امید» و نمی‌توان بیش از مفهوم جدیدی میان این دو تعریف کرد.

هر فراکسیونی مقابل «امید» قرار گیرد، اصولگرا است

تابش تصریح کرد: در واقع اسامی جدید، ماهیت افراد و گروه‌های سیاسی را دگرگون نمی‌کند و هر فراکسیونی که در مقابل فراکسیون اصلاح‌طلب-اعتدال‌گرای «امید» تشکیل شود، طبیعتاً فراکسیون اصولگرایی خواهد بود و اگر منظور از تشکیل این فراکسیون جدید، احیای رهروان ولایت مجلس نهم باشد که دیگر بحثی در رابطه با گرایش اصولگرایی این فراکیسیون وجود ندارد و تشکیل‌دهندگان این فراکسیون باید صریحاً این موضوع را اعلام کنند.

آینده فراکسیون «ولایت» نامشخص است

نایب رییس فراکسیون امید همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به عدم تشکیل هیات رییسه، عدم تهیه اساسنامه و همچنین عدم برگزاری جلسات فراکسیون ولایت بعد از جلسه‌ای که یک روز پیش از آغاز به کار مجلس دهم و برای انتخاب لاریجانی به‌عنوان گزینه ریاست مجلس تشکیل شد، چه آینده‌ای در انتظار این فراکسیون خواهد بود، گفت: آینده این فراکسیون برای بنده مشخص نیست. حفظ اتحاد و انسجام درونی میان اعضای فراکسیون ولایت، به حوادث متعددی که در عرصه سیاست کشور به وقوع می‌پیوندد، بستگی خواهد داشت.

باید ببینیم اتحاد «ولایت» در زمان انتخابات سال ۹۶ همچنان پایدار می‌ماند

این نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ببینیم، هنگامی که به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نزدیک شویم، همچنان این اتحاد صد و پنجاه و چند نفره اعضای فراکسیون «ولایت» پایدار خواهد ماند یا خیر!

آینده فراکسیون «امید» حفظ وحدت و انسجام فراکسیونی است

تابش در پایان، ضمن تشریح راهبرد و استراتژی فراکسیون امید پس از تشکیل هیات رییسه دائم، تاکید کرد: راهبرد فراکسیون امید، همچنان حفظ وحدت و انسجام فراکسیونی است و باوجود این‌که در انتخابات ریاست مجلس نسبت به انتخابات ریاست فراکسیون امید، با مقداری ریزش رای روبرو بودیم، تمامی اعضای فراکسیون و همچنین شخص دکترعارف همچنان با سعه صدر کامل، حفظ این راهبرد استراتژیک که اتحاد میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان است را مدنظر قرار دادیم و به تعامل مثبت با دولت، همزمان با حفظ استقلال نمایندگان و وجهه مجلس، خواهیم پرداخت.

بخش نظردهی بسته شده است..