راه‌اندازی کلینیک زخم پای دیابتی در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد گفت: کلینیک زخم پای دیابتی در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد راه‌اندازی شد.

دکتر «سیدمحمدرضا آقایی» با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی بیماران دیابتی در خصوص نحوه پیشرفت و کنترل بیماری دیابت، اظهار کرد: زخم‌های دیابتی در بیماران می‌تواند از کوتاه کردن ناخن به صورت اشتباه، فرو رفتن خار یا ترک پا بر اثر خشکی ایجاد شده و عدم درمان به‌موقع آن، موجب ایجاد یک زخم گسترده، عفونت و در نهایت به قطع عضو منجر می‌شود.

وی تصریح‌ کرد: به‌منظور پیشگیری و درمان زخم پای دیابتی، بیماران باید به‌صورت مداوم بین انگشتان خود را کنترل و چنانچه ترک یا زخمی در این ناحیه وجود دارد آن را با آب و صابون شستشو دهند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان ادامه داد: به‌منظور مراقبت مستمر از زخم‌های بیماران دیابتیک، کلینیک زخم پای دیابتی در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد راه‌اندازی شده و بیماران می‌توانند با مراجعه به این کلینیک از شیوه‌های نوین درمان زخم پا بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول افزود: در این کلینیک با اسکن کف پای بیماران دیابتیک، نقاط فشار، نقاطی که خون‌رسانی به آن‌ها کمتر است و عصب‌هایی که کارکرد معمول خود را از دست دادند، به کمک دستگاه فوتو اسکن شناسایی شده و کفی مناسب که قابل استفاده در همه کفش‌ها می‌باشد به بیمار ارائه می شود.

آقایی خاطرنشان کرد: افرادی که کف پای صاف دارند، دچار کمر درد و پا درد ناشی از بدشکلی انگشتان هستند، می‌توانند با مراجعه به کلینیک دیابت یزد از دستگاه اسکن کف پا و امکانات تشخیصی این مرکز استفاده کنند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..