تولیدکنندگان یزدی در دریافت تسهیلات تردید دارند

به گزارش یزدی نیوزرئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به تغییرات در نرخ سود بانکی گفت: تولیدکنندگان در دریافت تسهیلات بانکی تردید دارند.

سیدعلی‌اکبر کلانتر اظهار داشت: با وجود اینکه تعداد زیادی از واحدها از طریق کارگروه تسهیل به بانک‌ها معرفی شدند اما بسیاری از تولیدکنندگان هنوز برای دریافت وام تردید دارند و منتظرند تا تکلیف نرخ بهره و یارانه تولید مشخص شود.

وی با بیان اینکه دولت سعی کرده موانع و مشکلات مقابل واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات از میان برداشته شود افزود: در شرایط فعلی بهره‌های فعلی بانکی هم جواب نمی‌دهد ضمن اینکه هنوز بسیاری از بانک‌ها بهره‌های بانکی را کم نکرده‌اند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه کشور ایران در میان ۱۱۰ کشور جهان بالاترین نرخ بهره را در پرداخت تسهیلات دارد ادامه داد: انتظار درست و بجایی نیست که تولید را به این نرخ‌های بهره قابل رقابت با کشورهایی بدانیم که با نرخ بهره کمتر از شش درصد به تولیدکننده تسهیلات می‌دهند.

وی عنوان کرد: یکی از عواملی که در قیمت تمام شده تاثیر گذار است نرخ بهره بانکی است که موجب می‌شود تا قیمت تمام شده کالای تولیدی بسیار بالا باشد و این مسئله در صادرات مشکل ایجاد می‌کند.

این فعال اقتصادی با بیان این که راهکار نجات صنعت خروج از رکود و صادرات است ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به اینکه بیشتر واحدهای فعال در استان با مشکل نقدینگی مواجه هستند تنها پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت می‌تواند به کمک تولید برای خروج از وضعیت رکود بیاید.

کلانتر در ادامه همچنین خواستار حمایت از کوره‌های صنعتی آجرپزی در استان و پرداخت تسهیلات به این گروه شد و گفت: در این مدت که بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و طرح‌های تولیدی شدت گرفته و دولت حمایت می‌کند بسیاری از کوره‌داران صنعتی استان نیز متقاضی دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی اظهار داشت: کوره‌های صنعتی مجهز به فیلتر کاهش آلایندگی هستند و محیط زیست استان نیز این واحدها را تایید می‌کند و شایسته است تا به نوعی مشکل نقدینگی این واحدها نیز رفع شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..