فرماندار اردکان:

واگذاری مخابرات به بخش خصوصی در دولت گذشته، منطقی نبود

فرماندار اردکان، واگذاری مخابرات به بخش خصوصی در دولت گذشته را منطقی ندانست و گفت: حاصل این واگذاری، غلبه نگاه اقتصادی شرکت مخابرات بر سایر مسائل بود و خدمت رسانی به مناطق دور دست را با مشکل جدی مواجه ساخت.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی در نشستی با مدیران ارشد ارتباطات استان با تشکر از پی گیری های مدیران استان و شهرستان در حوزه ارتباطات سیار و ثابت گفت: پی گیری های انجام شده شرایط خدمت رسانی مناسب را به مردم شهرستان اردکان حتی در دورترین نقاط این منطقه وسیع فراهم آورده است.
وی اظهار داشت: اما باید در برنامه ریزی ها، مؤلفه های 'موقعیت استراتژیک' و 'اهمیت منطقه' بیش تر از 'میزان جمعیت' مورد توجه قرار گیرد.
مقیمی از مدیران خواست تا توجه به فراهم کردن زیرساخت ها برای مناطق دورافتاده این شهرستان به ویژه در زمینه های ارتباط تلفنی را مورد توجه قرار دهند.
وی تصریح کرد: مثلاً ارزش امنیتی حضور یک نفر یا زندگی جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار در مناطق دورافتاده و کویری شهرستان اردکان که از لحاظ وسعت نیز حدود یک سوم از مساحت استان را تشکیل می دهد برابر با حضور جمعیت بالاتری در مرکز استان یا کشور است که متأسفانه هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته است.
به گفته وی این در حالیست که حضور مردم در مناطق کویری به تأمین امنیت پایدار این مناطق کمک می کند و در واقع، روشن شدن هر رشته لامپ در منازل کویری و بیابانی مانند حضور یک سرباز در این مناطق است.
وی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات با توجه به پارامتر جمعیت صحیح نیست و مؤلفه پراکندگی جمعیت نیز باید مورد ملاحظه جدی قرارگیرد خاطرنشان کرد: مشکل روستاهای مزرعه میرها و زرجوع در زمینه ارتباطات تلفن همراه باید در آینده ای نزدیک برطرف شود.
محمدرضا وزیری مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشکل عمده استان یزد در حوزه مخابرات عدم تصمیم گیری در مرکز است افزود: روستاهای کم جمعیت و اعلام نیاز آن ها در حوزه ارتباطات سیار و ثابت یکی از مشکلاتی است که در مرکز کشور به آن توجه نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: قبل از خصوصی سازی عملکرد بهتری از سوی مخابرات کشور شاهد بودیم که باید وضعیت کنونی بررسی و اصلاح شود.
مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان با اعلام این موضوع که تلاش زیادی در خصوص اختصاص خدمات ارتباطی به روستاهای کم جمعیت صورت گرفته گفت: متأسفانه قانون روستاهای دارای بالای ۲۰ خانوار جمعیت، مانعی بزرگ بر سر راه ارائه خدمات در روستاها است.
این مسئول یادآور شد: ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای اردکان در زمینه تلفن ثابت مصوب شده که نیمی از آن تخصیص داده شده و در صورت تخصیص کامل آن زیرساخت های تلفن ثابت اردکان تکمیل می شود.
وی با اشاره به این که سعی داریم در این گونه جلسات مشکلات زیرساختی شهرستان اردکان را مورد بررسی قرار دهیم؛ اظهار داشت: مطالبات بالای مردم در روستاها قابلیت اجرایی شدن خدمات را با کندی مواجه می کند؛ چرا که اکثر روستاییان خواهان دسترسی به همه امکانات تلفن ثابت و همراه اند و این در حالی است که اولویت های تعریف شده ارائه سرویس ها از سوی وزارتخانه به ترتیب تلفن ثابت، تلفن همراه و سپس اینترنت است.
وزیری سطح بالای خدمات دهی در شهرستان اردکان را یکی از نقاط قوت این شهرستان در زمینه تلفن همراه و ثابت برشمرد و افزود: خوشبختانه پوشش سراسری تلفن همراه در سطح شهرستان اردکان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و تنها دو نقطه کور در روستاهای مزرعه میرها و زرجوع دارد که امیدواریم با پی گیری و تعامل نماینده مردم اردکان و فرماندار و همکاری دستگاه های ذی ربط به زودی این مشکلات نیز مرتفع گردد.
وی در پایان با اشاره به این که درخواست روستاهایی که به ADSL نیاز دارند در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی خواهد شد گفت: پست بانک نیز که برای شهرها و روستاهای دوردست شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است با تأمین اعتبارات از سوی پست بانک کشور به زودی در چند روستای دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..