جلوگیری از بارانداز قاچاق در یزد مستلزم چیست؟

به گزارش یزدی نیوزدبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: با تعامل، هماهنگی و همگرایی دستگاههای مرتبط از بارانداز شدن قاچاق کالا در استان و عرضه آن جلوگیری خواهد شد.

احمد ترحمی در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد هدف از مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مهار قاچاق، اعتلای اقتصاد کشور و حمایت از تولید داخل عنوان کرد.
وی افزود: دستگاه های مرتبط با پرهیز از هرگونه رقابت با یکدیگر، باید در چارچوب قانون برای مبارزه با قاچاق برنامه ریزی کنند.
وی تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مهمترین موضوع هایی است که کمتر دستخوش جناح بندی ها و گرایش های مختلف سیاسی شده است.
وی ادامه داد: دستگاههای مرتبط در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز هدفی واحد و مشخص دارند و همگی بر حوزه مبارزه و کنترل قاچاق هم نظر هستند.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خاطر نشان کرد: همکاری و همدلی دستگاه ها و اولویت بندی سطح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز سبب ارتقای کیفیت مبارزه و برخود مناسب در مبادی ترانزیتی و ورودی استان می شود.
در این نشست اعضای کمیسون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان درباره مشکلها و موانع مبادی ورودی استان، نحوه توقیف محموله های مظنون به قاچاق و اعمال قانون بحث و تبادل نظر کردند.
این نشست با هدف بررسی مشکلها و موانع مبادی ورودی استان، نحوه توقیف محموله های مظنون به قاچاق و اعمال قانون در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
موقعیت استان یزد در مرکز کشور و عبور راه های ارتباطی کریدور شمال به جنوب کشور از این استان، سبب شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده قاچاقچیان کالا و مواد مخدر برای انتقال محموله های قاچاق قرار گیرد.
در سه ماهه ابتدایی امسال افزون بر ۲۲۰ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال کالای قاچاق استان یزد کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۳ تا ۲۲۳ درصد رشد نشان می دهد.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..