معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۲ هزار بیمار از کشورهای خارجی در یزد پذیرش شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اینکه به طور متوسط ضریب اشغال تخت بیماران غیربومی در طول سال گذشته برابر با ۲۷ درصد بوده است گفت: سال گذشته استان یزد ۲ هزار و ۳۵۹ نفر پذیرش بیمار از خارج از کشور داشته است.

به گزارش یزدی نیوزعلی دهقان اظهار داشت: استان یزد با ۱۳ بیمارستان دانشگاهی و ۷ بیمارستان خصوصی و مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی پذیرای بیمارانی است که هم از داخل کشور و هم به عنوان توریسم سلامت از خارج کشور جهت درمان مراجعه می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران داخل کشور از منطقه جنوب و همچنین استان اصفهان، کرمان، شیراز و شهرستان طبس جهت درمان مراجعه می‌کنند.

دهقان تصریح کرد: ظرفیتهای درمانی استان یزد پذیرای بیماران مراجعه‌کننده از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای عراق، لبنان، هند، پاکستان، آذربایجان، آلمان و چین بوده است.

وی افزود: بیشتر مراجعین جهت دریافت خدمات درمانی از جمله زنان و زایمان، قلب و عروق، مغزو اعصاب، گوش و حلق و بینی، چشم، درمان سوختگی و امراض داخلی به استان مراجعه می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد عنوان کرد: در زمینه زنان، بیشتر خدمات ارائه شده در زمینه نازائی بوده و مراجعه‌کنندگان قلب و عروق بیشتر خدمات جراحی باز قلب را دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد ادامه داد: همچنین در زمینه بیماری‌های بدخیمی به مانند انواع نئوپلاسم‌های سیستم‌های بدن این استان ارائه خدمت می‌کند.

دهقان بیان کرد: استان یزد در سال گذشته پذیرش ۷۶ هزار و ۹۲۰ نفر معادل ۳۳.۶ درصد بیماران از استان‌های دیگر و ۲ هزار و ۳۵۹ نفر معادل ۱.۰۳ درصد از خارج از کشور را داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه درمان دارد، گفت: به طور متوسط ضریب اشغال تخت بیماران غیربومی در طول سال گذشته برابر با ۲۷ درصد بوده است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..