یک مقام مسئول در میراث فرهنگی:

حال سرو چهار هزار ساله ابرکوه خوب است

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه با رد شایعاتی مبنی بر خشک شدن بخش‌هایی از سرو چهار هزار ساله‌ی ابرکوه، از تلاش برای توسعه مراکز اقامتی شهرستان جهت ایجاد شب اقامت برای گردشگران خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز"مجاهد کرباسی" با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: ابرکوه جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است و تاکنون ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در این شهرستان شناسایی شده که از میان نیز ۱۲۴ اثر در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است،


وی به صنایع دستی متعدد این شهرستان اشاره و اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی نیز نمد مالی این شهرستان طی سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی از سوی معاونت صنایع دستی کشور شد.

کرباسی از تلاش برای توسعه مراکز اقامتی جهت ایجاد شب اقامت گردشگران در این شهرستان خبر داد و  دراین باره اعلام کرد: در حال حاضر چهار مرکز بوم‌گردی و اقامتی در ابرکوه فعال است و همچنین یک رستوران سنتی نیز در شهرستان در حال ساخت است.

وی همچنین گفت: هشت سرمایه‌گذار نیز برای ایجاد سفره‌خانه‌های سنتی در شهرستان درخواست مجوز داده‌اند که این موارد نیز در حال پیگیری است و امیدواریم با مرتفع شدن مشکلات اقامتی شهرستان شاهد میزبانی موفق و اقامت بیشتر گردشگرانی که برای بازدید از دیدنی‌های ابرکوه مراجعه می‌کنند، باشیم.

این مسئول درباره تعطیلی تنها هتل ابرکوه نیز خاطرنشان کرد: هتل مذکور به خاطر بدهی مالک به بانک، در تصرف بانک قرار گرفته ولی رایزنی‌های متعددی نیز برای بازگشایی آن صورت گرفته است.

کرباسی در بخش دیگری از سخنانش کلیه شایعات مربوط به خشک شدن بخشی از سرو چهار هزار ساله‌ی کشورمان در این شهرستان را تکذیب و تاکید کرد: خوشبختانه رسیدگی‌های خوبی به این اثر طبیعی ملی کشورمان می‌شود که از آن جمله می‌توان به حصار کشی چوبی اطراف آن، نصب دوربین‌های امنیتی، محوطه‌سازی و مرمت بدنه‌ی سرو اشاره کرد.

سرپرست میراث فرهنگی ابرکوه ادامه داد: البته همه این اقدامات به دنبال تصویب موارد در هیئت امنای سرو که نمایندگانی از فرمانداری، میراث فرهنگی، محیط‌ زیست، شهرداری و شورای شهر در آن عضو هستند، صورت می‌گیرد و هیئت امنا بر کلیه برنامه‌های انجام شده در خصوص سرو، نظارت کامل دارد.

وی متوسط فروش روزانه بلیط جهت بازدید از سرو کهنسال را تنها در ماه رمضان چیزی بالغ بر یک میلیون تومان ذکر کرد و گفت: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری ابرکوه نباید در مورد بازگشت سرمایه‌شان نگرانی داشتند چرا که قطعاً با توجه به پتانسیل‌های بالای گردشگری شهرستان چنین مشکلی اتفاق نخواهد افتاد.

کرباسی در پایان نیز با دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت درحوزه گردشگری ابرکوه، گفت: متاسفانه هم‌اکنون اصلی‌ترین مشکل در حوزه گردشگری شهرستان ابرکوه، عدم استقبال سرمایه‌گذاران از این بخش است به نحوی که مگر سرمایه‌گذار خانه‌ی تاریخی آقازاده که قرار است این محل را به یک مرکز اقامتی تبدیل کند، سرمایه‌گذاران دیگر متمایل ورود به حوزه گردشگری ابرکوه نیستند.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..