نماینده میبد و تفت:

آل سعود به دنبال تخریب دموکراسی در منطقه است/عربستان متولی و عامل ترویج فرهنگ وهابی گری در جهان

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اینکه عربستان متولی و عامل ترویج فرهنگ وهابی گری و طایفه گری در جهان است، گفت: تفکرات سعودی ها موجب تشکیل داعش شد و قطعا میوه وهابیت داعش و گروه های دیگر تروریستی است.

به گزارش یزدی نیوزکمال دهقانی فیروزآبادی نماینده میبد وتفت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره تلاش ایران برای انجام اقدامات طایفه ای در منطقه، گفت: قطعا رویکرد مقامات عربستانی به ویژه الجبیر نسبت به جمهوری اسلامی خصمانه است، از طرف دیگر به نظر من سعودی ها به چنین فضاسازی هایی نیاز مبرم دارند، تا دشمنی را برای جهان عرب ایجاد کرده تا در پشت آن نقایص و مشکلات خود را توجیه کنند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عربستان به دنبال آن است که به جهان عرب القا کند که در منطقه یک تهدیدی با نام ایران وجود دارد، تا مباحث طایفه گری را مطرح کند، در حالی است که هدف و رویکرد انقلاب اسلامی به هیچ وجه طایفه ای و طایفه گری نبوده است، بلکه با انقلاب اسلامی، نظام طاغوت شاهنشاهی سرنگون شد و یک نظام مبنی بر جمهوری  تشکیل شد که با رأی مردم امور صورت میگیرد.

وی گفت: از روز نخست که نظام جمهوری اسلامی بر پایه رأی مردم ایران روی کار آمد و رویکرد مستقلی را دنبال کرد، کاملا وجه تمایز ایران با برخی کشورهای شیخ نشین و پادشاهی مانند عربستان آشکار شد، سعودی ها بودند که متأسفانه اقدامات طایفه گری را در منطقه آغاز کردند، این حکومت بود که در کشورهای منطقه برای ترویج وهابیت و تشکیل گروه های تروریستی مانند سپاه صحابه، القاعده و طالبان در پاکستان، افغانستان و کشورهای دیگر اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه عربستان متولی و عامل ترویج فرهنگ وهابی گری و طایفه گری در جهان است، تصریح کرد: تفکرات سعودی ها موجب تشکیل داعش شد و قطعا میوه وهابیت داعش و گروه های دیگر تروریستی است.

دهقانی گفت: اگر بررسی در وضعیت تعامل و روابط ایران با کشورهای دیگر صورت گیرد، قطعا خواهید دید که روز به روز روابط ایران با کشورهای بر پایه دموکراسی و جمهوریت مانند ترکیه، عراق، سوریه و حتی افغانستان گسترده تر می شود، چون نظام این کشور بر پایه مردم سالاری است. همان سوریه که عربستان نسبت به حامیت آن اعتراض دارد، در سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد و بشار اسد با رأی ۶۰ درصدی مردم انتخاب شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: عربستان به عنوان یک حکومت طایفه ای با ایجاد هرج و مرج منطقه ای و ایجاد گروه های تروریستی، به دنبال تخریب نظام های مبتنی بر دموکراسی است، تا به مردم خود بفهماند که نتیجه دموکراسی تنش و هرج و مرج است.

بخش نظردهی بسته شده است..