معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

خط انتقال آب به استان یزد فقط برای آب آشامیدنی مردم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه انتقال و تامین آب به یزد از موضوعات مهم و اصلی استان است گفت: خط انتقال آب به استان فقط برای آب آشامیدنی مردم است.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمدرضا سیدحسینی در نشست با فرمانداران با تاکید بر مدیریت مصرف آب در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: طی این سال‌ها میزان بارندگی در سطح استان یزد بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دغدغه مدیران تامین آب شرب مردم یزد است ادامه داد: خشکسالی‌های اخیر موجب برداشت بیش از حد از سفره‌های زیرزمینی شده و توسعه کشت‌های پر آب خواه معنایی ندارد.

سیدحسینی بیان داشت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در استان وجود دارد کشت و برداشت محصولاتی مانند گندم و جو هیچ توجیهی ندارد و تنها باید با چنگ و دندان باغ‌های موجود استان را حفظ و نگهداری کنیم تا از خشکسالی‌ها در امان باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: در این شرایط دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی هم باید ضمن رعایت بیش از پیش صرفه‌جویی باید مدیریت مصرف آب را در دستور کار و مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب در زمینه مصرف آب و فرهنگ‌سازی در جامعه گفت: لازم است برای صرفه‌جویی در آب حوزه کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی روش و برنامه مناسبی داشته باشیم و فرهنگ مدیریت مصرف آب در جامعه را برای مردم بازگو کنیم.

سیدحسینی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری شایسته و به موقع از پروژه‌های عمرانی در سطح استان عنوان کرد: با تعامل تمام دستگاه‌های شهرستانی و استانی باید پروژه‌های عمرانی در استان به بهره‌برداری برسند و همه در این زمینه همکاری کنند.

وی با اشاره به برخورد قانونی با مدیران خاطی و متخلف در سطح استان تصریح کرد: اگر پروژه‌های ملی و استانی به هر دلیلی از سوی مدیران دستگاه‌ها متوقف شود به شدت با دستگاه یا مدیر مربوط در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..