بحران کم‌آبی معضل اصلی روستاهای شهرستان مهریز

بحران کم‌آبی در سلسله جلسات کمیته عمران روستایی شهرستان مهریز به عنوان معضل اصلی روستاهای این شهرستان تعیین شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا،  این جلسات که به ریاست فرماندار مهریز و با حضور بخشدار مرکزی، مدیران ادارات شهرستان و تنی چند از اهالی و مسئولان محلی، به منظور هم‌اندیشی و بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای اساسی روستاها برگزار می‌شود، درخواست‌های همگانی مسئولان روستایی در این سلسله جلسات، پیگیری و اقدام اساسی نه مقطعی  برای رفع مشکل کمبود آب در حوزه آب شرب و کشاورزی بیان شد.

همچنبن تسریع در طرح‌های عمرانی روستاها، مسکن جوانان، ترمیم و اصلاح شبکه‌های برق‌رسانی و مخابرات، تسریع در عملیات گازرسانی به روستاها، ایجاد فضاهای بیشتر ورزشی و فرهنگی، امکان دریافت شبکه استانی از طریق شبکه دیجیتال، ایجاد مخازن ذخیره‌سازی آب، تقویت پوشش شبکه تلفن همراه در مناطق روستایی، اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی و کشاورزی در روستاها برای اشتغالزایی، اهتمام بیشتر میراث فرهنگی به اماکن و ابنیه‌های تاریخی و غیره از دیگر درخواست‌های مسئولان روستایی در این جلسات بود.

"سید محمد رستگاری" فرماندار مهریز با بیان این که پیگیری و جذب اعتبارات لازم جهت حل مشکلات روستاییان از مهمترین وظیفه مسئولان است و در صورت تامین و تخصیص اعتبارات لازم این امر حتما تحقق خواهد یافت، دستور بررسی و پیگیری در اسرع وقت برای حل مشکلات را به مدیران شهرستان صادر کرد.

گفتنی است؛ تاکنون در رابطه با خشکسالی‌های گذشته به صورت مقطعی مانند پرداخت خسارت به کشاورزان، استفاده از راهکارهای کوتاه‌مدت آب‌رسانی و تلاش‌های دیگری از این دست انجام شده که به هیچ وجه کافی نبوده و جای برخورد جامع و همه‌جانبه همچنان خالی است.

شدت و حجم خسارت‌ها و روند فزاینده‌ی آنها به گونه‌ایی است که ایجاب می‌کند، تدابیر موثرتر و اساسی‌تری به خصوص جهت پیشگیری این وقایع به عمل آورد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..