امام جمعه اشکذر:

ظرفیت فضای مجازی در جهت توسعه فرهنگ وقف

امام جمعه اشکذر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از بهترین فضاها برای ترویج فرهنگ وقف و نیازهای امروز جامعه خواند و بر استفاده از ظرفیت فضای ‏مجازی در جهت توسعه فرهنگ وقف تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین "محمدرضا طالبیان" در نشست با مدیر کل اوقاف و امور خیریه ، معاونین و مدیران ستادی با اشاره به جایگاه وقف در اجتماع، افزود: حفظ و احیای موقوفات یکی از مهمترین رسالت‌های اوقاف است.

وی همچنین با اشاره به استیفای حقوق موقوفات، گفت: اجاره املاک وقفی و غیر وقفی نباید با هم تفاوت داشته باشد.

طالبیان طرح فدک و شناسایی موقوفاتی که اسنادی از آن در سامانه جامع موقوفات موجود نیست را کار بسیار موفقی در اشکذر برشمرد و اظهار کرد: جمع‌آوری اطلاعات موقوفه‌ای که شاهدانی از گذشته دارند باید توسعه بیاید تا موقوفات قدیمی از بین نروند.

وی یکی از بهترین فضاها را برای ترویج فرهنگ وقف و نیازهای امروز جامعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دانست و افزود: امروز می‌توان از این ظرفیت در جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف کمک گرفت.

امام جمعه اشکذر همچنین اجرای امینانه نیات واقفین  را نزد مردم مهم معرفی کرد و افزود: اجرای نیت واقف اعتماد عمومی را نسبت به دستگاه وقف ایجاد می کند.

"محمد علی شاه حسینی"  فرماندار اشکذر نیز در این نشست وقف را میراثی ماندگار دانست و افزود: واقفان با نیت خیر و برای جلب رضایت پروردگار در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی با بیان این که اداره اوقاف و امور خیریه به ‌عنوان مجموعه‌ای معنوی سعی در حفظ و ترویج فرهنگ وقف و موقوفات دارد و باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اعتماد عمومی را کسب کند.

فرماندار از آمادگی این شهرستان برای سرمایه‌گذاری مشترک با اداره اوقاف در ساخت طرح‌های عام‌المنفعه خبر داد و بر شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی هزینه‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان به مردم تأکید کرد.

این مقام مسئول، کمبود امکانات و تجهیزات را یکی از مهم‌ترین مشکلات اداره اوقاف شهرستان برشمرد و از آمادگی تخصیص مکانی مناسب در مجتمع ادارات برای اوقاف و تامین بخشی از هزینه‌های ساخت این اداره خبر داد.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین "حسین زارع زاده" مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در صحبت‌های خود از طرح احیای فدک و بررسی موقوفات سطح شهرستان به ‌صورت روستا به روستا خبر داد و افزود: جای افتخار دارد که مسئولین ارشد در شهرستان مدافع وقف هستند و این برای ما یک فرصت است.

وی با اشاره به مسائل شرعی و دقیق در حوزه وقف افزود: اگر هم جایی ضرورت اجتماعی اقتضا نماید که موقوفه ای تبدیل به احسن گردد با رعایت مصلحت وقف و قوانین و احکام جاری منعی در آن وجود نخواهد داشت.

زارع‌زاده افزایش برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و اجرای نیات خیر واقفین را از جمله امورات خیریه‌ای این نهاد برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در راستای منویات مقام معظم رهبری، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مناسبی در بقاع متبرکه ایجاد کنیم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..