گام های نهایی تا ثبت جهانی شهر تاریخی یزد:

کهن شهر یزد در آستانه جهانی شدن

عملیات ساماندهی و بدنه سازی بافت تاریخی شهر یزد به منظور آماده سازی برای بازدید کارشناسان یونسکو در در حال انجام است.

به گزارش یزدی نیوزمعاون میراث فرهنگی استان یزد گفت : عملیات ساماندهی و بدنه سازی بافت تاریخی شهر یزد به منظور آماده سازی برای بازدید کارشناسان یونسکو در در حال انجام است.
محسن ذاکری نیا اظهارداشت : در راستای ثبت جهانی بافت تاریخی و کهن شهر یزد، به زودی این بافت تاریخی از طرف کارشناسان یونسکو مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، لذا بدین منظور ساماندهی نهایی بافت تاریخی یکصد و چهل هکتاری شهر یزد در حال انجام است.

وی افزود : این اداره کل در ادامه نصب تابلوهای راهنمای تعیین عرصه و حریم بافت تاریخی و همچنین ساماندهی و بدنه سازی معابر را از اهم اقدامات نهایی در جهت آماده سازی بافت تاریخی شهر یزد بر شمرد.

ذاکری نیا  تصریح کرد: انجام عملیات آماده سازی نهایی بافت تاریخی شهر یزد با اعتباری بالغ بر هشت ملیارد ریال در حال انجام است.

این مقام مسئول زمان انجام این پروژه را حدود یک ماه پیش بینی کرده و ابراز امیدواری کرد تا زمان بازدید کارشناسان یونسکو در نیمه اول شهریور ماه تمام اقدامات نهایی جهت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد صورت عملی به خود گرفته باشد.

معاون میراث فرهنگی  استان در پایان از مساعدت و همکاری شهرداری یزد به ویژه شهرداری ناحیه تاریخی در راستای ساماندهی بافت تاریخی تقدیر و تشکر کرد.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..