استاندار یزد:

برای توسعه یزد هشت محوردر نظر گرفته شده است

استاندار یزد گفت : برای توسعه استان هشت محور و اولویت در نظر گرفته شده است و شایسته است نخبگان علمی در مسیر هشت محور توسعه استان ایده پردازی کنند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در دیدار با روسای دانشگاه های استان صمیمی با بیان اینکه برای توسعه استان هشت محور و اولویت در نظر گرفته شده است اظهار داشت: اولویت و محور اصلی استان مسئله تامین آب آشامیدنی مردم و مدیریت مصرف آب کشاورزی استان است.
وی افزود : علاوه بر تامین آب شرب،توسعه گردشگری و میراث فرهنگی،توسعه فرهنگ و هنر،توسعه مراکز علمی،فناوری و پژوهشی ،توسعه فعالیت های صنعتی و معدنی،بهبود وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی ،حوزه بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و توسعه نیروگاه های انرژی خورشیدی از دیگر محورهای در نظر گرفته شده برای توسعه پایدار استان است.
استاندار تصریح کرد:شایسته است روسای دانشگاه ها و نخبگان علمی استان با ایده پردازی و ارائه طرح های کاربردی مسئولان استان را در مسیر هشت محور توسعه استان کمک کنند.
میر محمدی خاطرنشان ساخت :یکی دیگر از موضوعاتی که در آن به همفکری روسای دانشگاه های استان نیاز داریم نحوه ی ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه به معنای واقعی است تا شاهد تعامل بیشتری بین این دو حوزه مهم نسبت به گذشته باشیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد به منطقه ویژه علم و فناوری کشور تبدیل شده است،گفت:ضروری است فعالیت هایی که در این منطقه قرار است انجام شود با نگاه و رویکرد علمی باشد.


حرکت دانشگاه های استان به سمت بین المللی شدن

استاندار یزد با بیان اینکه دانشگاه های استان از پتانسیل های علمی خوبی برخوردار هستند،اظهار داشت : مراکز آموزش عالی استان باید با توسعه کیفی به سمت بین المللی شدن حرکت کنند و به برندی تبدیل شوند که علاوه بر دانشجویان سایر استان ها از کشورهای دیگر نیز داوطلب تحصیل و علم آموزی در استان یزد داشته باشیم.
میر محمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد : باید نخبگان علمی استان مورد حمایت و توجه قرار گیرند و برای آن ها شرایطی را فراهم کنیم که با حفظ منزلت و جایگاهشان بتوانند در استان حضور موثری داشته باشند.


دانشگاهیان مغز متفکر جامعه هستند

"سیدمحمدرضا سیدحسینی" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه دانشگاهی مغز متفکر هر اجتماعی هستند از روسای دانشگاهای استان خواست تا برای حوزه های مختلف به مسئولان استان کمک فکری بدهند و راه حل علمی ارائه نمانید.
گفتنی است در ادامه این نشست هر یک از روسای دانشگاه های استان به بیان دیدگاه های خود درباره هشت محور توسعه استان و موارد مطرح شده در سخنان استاندار یزد پرداختند.

بخش نظردهی بسته شده است..