با طرح عدم تمایل روحانی برای کاندیداتوری:

برنامه اتاق فکر تخریب دولت برای یک دوره ای شدن ریاست جمهوری روحانی

صدای تک دوره‌ای شدن ریاست جمهوری روحانی درست از فردای شکست افراطیون در انتخابات مجلس آغاز شد. تندروها به رهبری جبهه پایداری پس از خروج از مجلس به پشت میزشان در دفاتر روزنامه‌ها و رسانه‌هایشان برگشتند و آهنگ تک دوره‌ای شدن ریاست جمهوری شیخ دیپلمات را سر دادند.

به گزارش یزدی نیوزفشارها روز به روز بیشتر می‌شد، مخالفین دیروز «اصلاحات» و امروز «اعتدال» این بار از ۹ روز یک بحران به هر روز یک بحران رسیدند. یک روز به بودن برادر رییس جمهور ایراد می‌گرفتند، یک روز به نبودنش،  یک روز به سیاست خارجی  دولت ایراد می‌گرفتند و روز دیگر به سیاست داخلی.

اما این آرزوی یک دوره‌ای شدن دو نقطه عطف ننگین در کارنامه مخالفین دولت به همراه داشت، دو نقطه‌ای که آنان را به عبور از مرز منافع ملی برای دستیابی به منافع جناحی رهنمود ساخت. در پرونده حقوق‌های نجومی حتی پس از برخورد قاطع رییس جمهور به جای حمایت از موضع روحانی تخریب‌ها علیه دولت را سنگین‌تر کردند تا گمان در خطر افتادن منافعشان تقویت شود.
در مورد دوم اما در موضعی تعجب برانگیز از دیرتر خاموش شدن آتش پتروشیمی بوعلی استقبالی پنهان کردند و همنوا با برخی رسانه‌های منطقه‌ای از سوختن ذخایرمان ابراز خوشحالی کردند و بعد هم تلاش کردند این بحران را صرفا روی دوش وزیر نفت بگذارند و از خود نپرسیدند آن‌هایی که روزی برای کمک به خاموش کردن حریق نفتی در آمریکا و انگلیس آماده بودند اکنون کجایند؟
از دیگر تلاش‌های سرحلقه رسانه‌های زنجیره‌ای مخالف دولت و اتاق فکر تخریب دولت نیز مطرح کردن عدم تمایل روحانی برای کاندیداتوری و طرح گزینه‌هایی مثل وزیر بهداشت برای دوره بعد است، تیری که تاکنون به سنگ خورده است.روز نو

۱ دیدگاه