نماینده یزد و اشکذر:

اصلاح طلبی نسبت به قبل پر رنگ تر شده است/اگر در لیست اصلاح طلبان قرار نمی گرفتم به این عرصه ورود پیدا نمی کردم

امید و اصلاح طلبی در قالب لیست و فراکسیون امید زنده شده و امیدواریم اثرگذاری آن ها هر روز بیشتر شود که این هم یک کار تشکیلاتی و ساختاری را می طلبد و نمایندگان این لیست باید امید و آرامش را بتوانند در جامعه فراهم و در کنار آن تمام سعی را برای تحقق رونق اقتصادی که نیازمند یک کار تیمی است را ممکن سازن...

به گزارش یزدی نیوزهمانند دیگر نمایندگان استان یزد رسانه ای نیست.سید ابوالضل موسوی بیوکی نماینده جدید مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی این روزها با عضویت در کمیسیون عمرانی مجلس بیشتر دغدغه تسهیل مدیریت شهری دارد ،جاییکه اکثریت طرفداران و فعالان سیاسی اصلاح طلب یزد انتظار دارند که به دغدغه های سیاسی این قشر که سالها آنها با آن مخاطر ه داشته اند قدم بردارد.موسوی بارها با شهردار و اعضای شورای شهر یزد جلسه و نشست داشته است در حالیکه فعالان نهادهای مدنی و سیاسی هم انتظاراتی بس فراوان  دارند.او اگرچه یک نماینده اصلاح طلب بشمار می رود که با حمایت لیست امید به مجلس راه یافته است ولی نیک می داند که با مطالبات و انتظاراتی که روی دوش او گذاشته شده است روزهای سختی را در پیش دارد.

 

فکر می کردید این دوره نماینده مجلس شوید؟اصلاچی شد به فکر نمایندگی افتادید؟

در مدت زمان زیادی که در دولت توفیق خدمت داشتم و بعد هم که در بخش خصوصی فعالیت نمودم ،احساس تکلیف شرعی کردم و تصمیم گرفتم تا در انتخابات مجلس ثبت نام نمایم.

دعوت کننده اصلی برای کاندیداتوری شما کی بود؟

همان احساس تکلیف بود و یکی از دوستانم که خودش کاندید شده بود به من پیشنهاد داد که قابلیت این موضوع را داری و در این زمینه ورود پیدا کن.

آخرشما سال ها یزد نبودید،باز هم به رای آوردن خوش بین بودید؟

من اگر در لیست کاندیدای اصلاح طلبان و حامیان دولت قرار نمی گرفتم،بدیهی بود به این عرصه ورود پیدا نمی کردم.قبل از وارد شدنم هم با حضرت آیت ا.. ناصری مشورت کردم و ایشان گفتند حالا که توانمندی این قضیه را دارید بهتر است ورود پیدا کنید.اما تصمیم نهایی را بعد از جلسه با اصلاح طلبان  گرفتم که در آنجا خود را گمشده این ماجرا دیده و با هم فعالیت را شروع کردیم.

الویت برنامه های شما چیست؟

مسائلی قبل از انتخابات از سوی مردم به عنوان مشکلات استان ارائه می شد اما بعد از انتخابات سعی کردم با حضور بیشتر در حوزه نمایندگی خود شناخت را از فضای موجود بالاتر ببرم اما با توجه به سمت هایی که در وزارت کشور و مسکن داشتم از قبل نسبت به مسائل استان توجیه و آگاه بودم و با توجه به اینکه یزد شهر خودم بود،مسائل را بیشتر پیگیری می کردم.البته جلسات متوالی با ارگان ها نیز اطلاعات خوبی از وضعیت استان حاصل کرد تا به این نتیجه رسیدم الویت اول برنامه آب است و بعد از عضویت در کمیسیون عمران این موضوع پررنگ تر نیز شد و امروز می توان گفت آب مایه  حیات استان یزد است.

از دولت حمایت می کنید؟

بله.حمایت از دولت برای پیشرفت کشور و خدمت به مردم وظیفه همه  ما است که در دو سطح مدیران استان و مابقی ملی من نیز به سهم خود حمایت خواهم کرد.بدون حمایت مدیران نمی توان در استان اقدامات موثری انجام داد و ما نیز حامی مدیران هستیم مگر خلاف برنامه ها و فعالیت های آن ها مشخص شود.مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل مزین نمودند و حال فردی که وارد میدان کار می شود به عنوان نماینده و وظیفه قانون و نظارت را عهده دار می شود باید دولت را برای تحقق اقدامات و عمل های موثر حمایت کند.

از تغییرات سیاسی استان خبر دارید؟

بله مطلع هستم اما سعی میکنم رابطه ی خود را با آن ها تنظیم نماییم.وظیفه مدیران این است که من را مطلع ،نظرات را منعکس و با هم اندیشی آن ها را تحلیل کنیم تا تغییرات درست و ممکن صورت پذیرد.

از سوی دولت چه افرادی بیشتر با شما رایزنی می کنند؟

با عموم معاونین و وزرا  در موضوعات خاص یا موضوعات عام با هم در ارتباط هستیم.اما با توجه به مسئله آب ارتباط بیشتری با وزارت کشور،نیرو،صنعت و کشاورزی خواهیم داشت.

الان به مجلسی رسیده ایم که فهرست امید یک اکثریت نسبی در آن دارد،به نظرتون فضای سیاسی و اجتماعی در کشور بازتر می شود؟

حضور فراکسیون امید قطعی و تعداد نمایندگان نیز در آن قابل توجه است که می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

اما مسیر اصلاح طلبی و امید در طی این سال ها خیلی کمرنگ شده،موافق هستید؟

نه اصلا این طور نیست چه بسا که مسیر اصلاح طلبی در انتخابات ۹۲ و ۹۴ بر خلاف این است و نشان می دهد امید و اصلاح طلبی نسبت به قبل پر رنگ تر شده است.امید و اصلاح طلبی در قالب لیست و فراکسیون امید زنده شده و امیدواریم اثرگذاری آن ها هر  روز بیشتر شود که این هم یک کار تشکیلاتی و ساختاری را می طلبد و نمایندگان این لیست باید امید و آرامش را بتوانند در جامعه فراهم و در کنار آن تمام سعی را برای تحقق رونق اقتصادی که نیازمند یک کار تیمی است را ممکن سازند.

شما یکی از همراهان جدی آقای عارف بودید؟

بله.از شروع انتخابات و امروز هم در مجلس همراه ایشان هستم.

در مجلس به غیر ازآقای عارف بیشتر با کی رفیق هستید؟

 

به صورت تخصصی با نماینده هایی که در کمیسیون عمران هستند در ارتباط هستم با نمایندگان یزد هم دوستی خوبی داریم.بعضی از دوستان من هم در مجلس هستند.

از میان نماینده های اصول گرا به بیشتر با کی رفیق هستید؟

فعلا فرد خاصی مد نظر نیست .در مجلس داریم با هم سلام و علیک خود را پیش می بریم .خارج از مسئله طیف فکری باید با همه رابطه کاری برقرار کرد.

۱۳.به جز کمیسیون خودتان کدام کمیسیون برای شما جذاب تر است؟

زیاد روی این گزینه فکر و بررسی کردم و چون تخصص من عمران بود به این سمت رفتم اما کمیسیون نیرو و فرهنگی نیز در پس ذهن من قرار داشت که  فکر می کردم در این دو مورد هم می توانستم خوب و موثر کار کنم.

 ودرآخر اینکه راهکار شما برای ارتباط بهتر با رسانه ها چیست؟

به زودی برنامه و هدف های این حوزه مشخص و هر زمان که حرفی برای گفتن داشته باشم و سوال کننده ای وجود داشته باشد پاسخگو هستم.

منبع:صبح یزد

۲ دیدگاه

  • میبدی

    شما احساس تکلیف کردید؟ در خود توانایی خدمت را دیدید؟ اگر دورۀ بعد هم در لیست اصلاح طلبان باشید رای می آورید؟ آینده جواب خیلی از سوالات را خواهد داد.

  • یزدی

    باسلام
    نظرتان خدمت به مردم باشد چپ و راست واصلاح طلب و اصولگرا برای مردم فرق نمی کند مردم خدمت می خواهند