هشدارمعاون محیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست استان یزد:

همزمانی فعالیت‌های معدنی خطرساز است

معاون محیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست استان یزد، همزمانی فعالیت‌های معدنی را خطرساز خواند.

به گزارش یزدی نیوزحسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بر اساس قوانین زیست محیطی استخراج معادن باید به صورت تناوبی انجام شود و زمانی که استخراج از یک منطقه به پایان رسید، برداشت و فعالیت‌های معدنی در یک منطقه دیگر آغاز شود.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در حال حاضر فعالیت‌های معدنی به طور همزمان در مناطق مختلف انجام می‌شود و بولدوزرهایی که به جان طبیعت افتاده‌اند، جایی برای زندگی حیوانات باقی نگذاشته‌اند.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست استان یزد ادامه داد: بسیاری از گونه‌های گیاهی و  جانوری کاهش جمعیتی بسیاری داشته اند و تا زمانی که اینگونه به جان طبیعت افتاده ایم، حیات وحش و گونه های گیاهی در معرض خطر هستند.

اکبری تصریح کرد: این همزمانی فعالیت های معدنی برای محیط زیست به ویژه حیات وحش خطرساز است و نتیجه آن ناموفق بودن بسیاری از فعالیت های انجام شده برای حفظ، احیا و ازدیاد گونه های گیاهی و جانوری است.

وی اضافه کرد: نظیر آن، طرح‌های متعددی است که برای حفظ یوزپلنگ آسیایی اجرایی شد اما در عمل اتفاقی برای حفظ این گونه مهم نیفتاده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست استان یزد بیان کرد: فعالیت‌های معدنی علاوه بر مشکلاتی که برای حیات وحش ایجاد کرده اند، سبب به هم ریختن ساختار خاک نیز شده اند که این امر پوشش گیاهی در مناطق مختلف را در معرض خطر قرار داده و بسیاری از گونه‌ها را نابود کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..