مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد:

یزد یکی از بهترین کریدورهای انرژی خورشیدی است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: استان یزد یکی از بهترین کریدورهای انرژی خورشیدی است.

به گزارش یزدی نیوز،محمدحسن صباغ‌زادگان  اظهار داشت: استان یزد در حوزه انرژی خورشیدی از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است که این ظرفیت باید در راستای توسعه پایدار به ویژه برای صنعت به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه موافقت‌نامه ایجاد نیروگاه‌های انرژی خورشیدی در یزد امضا و صادر شده است عنوان کرد: تاکنون ۱۳ مورد موافقتنامه و مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید بیش از ۶۵۰ مگاوات در استان صادر شده است.

این مسئول یکی از ویژگی‌های استان را نعمت بهره‌مندی از تابش خورشید دانست و گفت: کمتر روزی در طول سال است که تابش خورشید نداشته باشیم اما از ظرفیت‌های این نعمت بزرگ غافل بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است تصریح کرد: انرژی یکی از نهاده‌های اصلی در بخش تولید و صنعت استان است که نیازمند توجه و اهتمام ویژه از سوی مسئولان و مدیران مربوطه است تا در این زمینه از حداکثر توانایی و ظرفیت استان بهره‌مند شویم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان اینکه بیشترین مصرف‌کنندگان برق در استان واحدهای صنعتی و تولیدی هستند اظهار کرد: ۸۰ درصد برق استان یزد در بخش تولید از جمله صنعت و کشاورزی مورد مصرف قرار می‌گیرد که بخش صنعت بیشترین میزان مصرف را از این ۸۰ درصد دارد.

صباغ‌زادگان اضافه کرد: تنها ۱۰ درصد از برق استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و ۷۰ درصد در واحدهای تولید و صنعتی، حدود ۱۳ درصد در بخش خانگی و کمتر از ۵ درصد در حوزه عمومی و روشنایی معابر مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر مصرف بهینه برق و مدیریت استفاده از این انرژی گفت: رعایت این امر از سوی مجموعه تولید و  صنایع بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد  توجه به مدیریت مصرف را موثر در بهره‌برداری و استفاده صحیح و بهینه از انرژی برق در مصارف خانگی و صنعتی عنوان کرد و افزود: فصل گرما و استفاده مردم از وسایل سرمایشی ضرورت مصرف بهینه و رعایت مدیریت مصرف از سوی مشترکان به ویژه صنایع را بیش از پیش ایجاب می‌کند

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..