مسیرهای راهپیمایی روز قدس در یزد اعلام شد

به گزارش یزدی نیوز مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اعلام مسیر راهپیمایی روز قدس در یزد گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در ۷۵ محل در شهر و مناطق روستایی این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار استان یزد امسال در روز جهانی قدس حماسه می‌آفرینند، اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در روز جمعه ۱۱ تیرماه مطابق با ۲۵ ماه مبارک رمضان در شهر یزد از ساعت ۱۱ صبح از میدان شهید بهشتی(ره) آغاز می‌شود.

این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: مردم ولایی یزد سپس در مسیر خیایان‌های حضرت امام خمینی(ره)، میدان شهدا و خیایان قیام به راهپیمایی باشکوه ادامه می‌دهند، همچنین راهپیمایان یزدی سپس در مسجد ملااسماعیل محل اقامه نمازعبادی سیاسی جمعه تجمع می‌کنند و ابتدا قطعنامه سراسری قرائت می‌شود.

فخرالدینی با اشاره به اینکه در برخی مناطق روستایی که نمازجمعه اقامه نمی‌شود مردم راهپیمایی‌های خود را تا گلزارهای شهدا ادامه می‌دهند، گفت: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در مناطق و شهرستان‌های تابعه استان که نمازجمعه اقامه می‌کنند از ساعت ۱۱ صبح آغاز و به مصلاهای نماز ختم می‌شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تحولات منطقه و جهان اسلام خواستار مشارکت جدی آحاد مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس مشت محکمی بر دهان کفر جهانی و غاصبان صهیونیستی است.

وی روز قدس را یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: تمامی ابعاد زندگی و شخصیت امام راحل‌(ره) و دوران مبارزات و نقش ایشان در جهان اسلام قابل تفسیر و تحلیل فراوان است‌.

وی با اشاره به اینکه سیره عملی و توجه امام خمینی(ره) به حوادث مختلف جهانی اسلام و همچنین خصوصیات اخلاقی و عرفانی ایشان همه درس‌آموز است، گفت: علیرغم گذشت سالهای پس از انقلاب اسلامی متاسفانه هنوز به خوبی ابعاد وجودی و شخصیتی ایشان برای مردم و بخصوص جوانان تبیین نشده است.

فخرالدینی گفت: در سالگرد جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام‌خمینی(ره) شایسته است تا حداقل وصیتنامه الهی سیاسی ایشان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اگر ملت قهرمان ایران در ادامه به دنبال توفیق‌های بیشتر و رسیدن به قله‌های عزت و اقتدار است بدون شک باید بیش از گذشته راه و مرام نورانی امام راحل(ره) را بشناسد و برای اجرایی شدن آرمان‌های ایشان تلاش مضاعف داشته باشد.

این مسئول تاکید کرد: قطعا این انقلاب مقدس اسلامی  به گفته مقام معظم رهبری بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای عالم شناخته شده نیست و باید روز به روز در معرفی سیره ایشان کوشید.

فخرالدینی گفت: مبلغان دینی و همچنین رسانه‌های گروهی باید نسبت به تبیین  سیره نورانی بنیانگذار جمهوری اسلامی بکوشند و خود را مسئول بدانند.

وی افزود: ولایتمداری و اطاعت از مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر ترسیمی امام راحل عظیم الشان(ره) راه عزت و تکامل واقعی است.

بخش نظردهی بسته شده است..