۶ آکادمی باستانی در یزد فعال است

به گزارش یزدی نیوزرئیس هیئت ورزش باستانی و پهلوانی یزد از رتبه بندی ۴۰۰۰ باستانی کار در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ آکادمی باستانی در یزد فعال است.

محمد‌حسین ارزانش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: رتبه‌بندی باستانی‌کاران یزد شامل اطلاعات ورزشی، رتبه در میان سایر ورزشکاران و با هدف ایجاد انگیزه و رقابت انجام گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون در سطح استان یزد ۷۶ زورخانه وجود دارد که در طول سال با حضور باستانی کاران نسبت به انجام این ورزش فرهنگی و مذهبی اقدام می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش باستانی و پهلوانی یزد خاطرنشان کرد:  تاکنون شش آکادمی باستانی برای شناسایی، جذب و آموزش افراد علاقمند به باستانی در رده نونهالان و نوجوانان تشکیل شده است.

ارزانش گفت: این آکادمیها با حضور افراد دلسوز و مربیان مجرب نسبت به آموزش و برگزاری دوره‌های مختلف در بخش‌های گوناگون باستانی فعالیت دارند.

رئیس هیئت ورزش باستانی و پهلوانی یزد تاکید کرد: خوشبختانه مشارکت خیرین و بخص خصوصی در همراهی این هیئت برای ساخت زورخانه بسیار خوب است.

ارزانش گفت: در سال‌های اخیر در مجوع افزون بر یک میلیارد تومان توسط خیرین نواندیش برای ساخت و تجهیز زورخانه‌ها تامین و پرداخت شده است.

وی افزود: در هر کجای استان یزد که مردم متقاضی زورخانه باشند با همکاری خیرین آماده ساخت و بهره‌برداری از زورخانه هستیم.

رئیس هیئت ورزش باستانی و پهلوانی استان یزد افزود: ورزش باستانی آمیخته با ارزش‌های معنوی و انسانی است و روح عبادت و جوانمردی را در جامعه و بین نسل جوان گسترش می‌دهد.

ارزانش گفت: اگر معنویت با جسم و روح جوانان ما در آمیزد بدون شک اهداف شوم فرهنگی دشمنان نمی‌تواند خللی در عزم و اراده آنها بوجود آورد.    

بخش نظردهی بسته شده است..