آمار تعطیلی واحدهای صنعتی در ۴ دولت

به گزارش یزدی نیوزمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توضیح داد.

علی یزدانی اظهار داشت: «58 درصد واحدهایی که در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تعطیل شدند، مربوط به دولت قبل بوده است. ۴۲ درصد نیز مربوط به ۳ دولت دیگر، یعنی سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید بوده است.»

وی با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و تبلیغ منفی درباره آنها، افزود: «همه تصور می‌کنند که در دولت یازدهم این واحدها تعطیل شده است؛ در حالی که برای مثال، در رابطه با ارج در دولت قبل تصمیم‌گیری شده بود و یک واحد قدیمی است.»

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: «همچنین برای نمونه، واحد تولیدی قند دزفول تعطیل شده بود.»

یزدانی متذکر شد: «تا پایان سال ۹۴ در کل کشور -مربوط به زمان‌ها و دوره‌های مختلف-، ۷ هزار و ۸۵ واحد راکد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی داشته‌ایم.»

وی خاطرنشان کرد: «از این ۷ هزار و ۸۵ واحد راکد و تعطیل، ۴ هزار و ۹۷ واحد از مردادماه ۸۴ تا مرداد ۹۲ تعطیل شده است. یعنی ۵۸ درصد کل واحدهای کشور در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دولت قبل تعطیل شده است.»

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: «از سال ۷۰ با حذف ۸ سال دولت نهم و دهم، تا پایان اسفندماه سال ۹۴ در کل تقریبا ۲ هزار و ۹۸۸ واحد در این دوره‌ها تعطیل شده است. یعنی ۴۲ درصد واحدهای تعطیل در این سه مقطع دولت‌های سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید بوده است.»

یزدانی متذکر شد: «ما البته در سه سال گذشته بیکار ننشتیم و در همین مقطع در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۲ هزار و ۷۸۲ واحد که تعطیل بودند را به چرخه تولید برگردانیم.»

خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..