واکنش وزیربهداشت به نسخه دارویی

به گزارش یزدی نیوزوزیر بهداشت گفت: ذخیره خون از ذخیره مواد غذایی و غلات ضروری تر است.

به گزارش روز نو، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح مرکز جامع اهدای خون در استان تهران با ابراز رضایت از عملکرد سازمان انتقال خون و آمار اهدای خون در کشور، افزود: خوشبختانه مردم ایثارگر کشورمان همت خوبی در اهدای خون دارند که باید این همکاری ادامه دار باشد.
 
وی گفت: خوشبختانه در زمان حاضر و در دوره کاری ما با همت مردم و همکاری سازمان انتقال خون، کشور با هیچ مشکلی در زمینه خون و فرآورده های خونی روبرو نبودیم در حالی که در شروع کار وزارت در دوره جدید تنها یک روز ذخیره خون داشتیم.
 
هاشمی افزود: در حال حاضر اهدای خون طبق آخرین استانداردهای بین المللی انجام و ذخیره و همانند گذشته اهدا می شود.
 
وی گفت: بیماری ایدز با انتقال فراورده های خونی از خارج از کشور آغاز شد اما هم اکنون نیمی از فرآورده های خونی از خون ایرانیان تهیه می شود که امیدواریم بزودی با همت سازمان انتقال خون، همه فرآورده های خونی کشور از خون ایرانیان تهیه شود چرا که مشکلات و بیماری های اقلیمی، ارثی و بیماری های محیطی در هر کشوری متفاوت از دیگر کشورهاست.
 
وزیر بهداشت با خوب توصیف کردن شرایط اهدای خون و تولید فرآورده های خونی در کشور افزود: هم اکنون شرایط خوب است اما کمک دولت و خیران را می طلبد تا این چرخه کاملتر شود و همانند مراکز جامع اهدای خون در تهران در اقصی نقاط کشور این مراکز راه اندازی شود.
 
وی در واکنش به خبری مبنی بر نسخه کردن اقلام دارویی در حال انقضا توسط برخی پزشکان، گفت: برخی خبرها که در فضای مجازی منتشر می شود طراحی برای بی اعتمادی مردم به نظام سلامت کشور است.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: مشکلی که داریم این است که فضای مجازی آنتن ما را طراحی می کند که به کدام سمت حرکت کند که این اصلا خوب نیست، این شایعه نیز فضاسازی برای بی اعتماد کردن مردم به نظام سلامت است و اصلا تایید نمی شود.
 
وزیر بهداشت گفت: اگر مواردی از این گونه تخلفات گزارش شود حتما برخورد قانونی با متخلفان صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..