سه جرم اول در یزد:

ضرب و جرح عمدی، صدمه بدنی غیرعمدی و توهین

ایراد ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و توهین که سه جرم اول استان را تشکیل می‌دهند جرایمی نیستند که نتوان آنها را کنترل کرد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس کل دادگستری کل استان یزد گفت: ایراد ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و توهین که سه جرم اول استان را تشکیل می‌دهند جرایمی نیستند که نتوان آنها را کنترل کرد.

محمدرضا حبیبی طی نشستی اظهار داشت: با رسیدگی صِرف به پرونده‌ها و عدم مداخله در روند شکل گیری جرایم و آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان جامعه ای امن و عاری از جرم و بزه را ساخت.

وی ادامه داد: اگر دستگاه قضایی تنها به رسیدگی به پرونده‌ها بسنده کند اگرچه با برخوردهای قاطع، محکم و سریع بخشی از بازدارندگی از تکرار جرم شکل می‌گیرد اما این بخش کوچکی از پیشگیری است و به مثابه این است که آب چشمه ای از مصدر آلوده باشد و کادر درمانی فقط به درمان کسانی که از آب آلوده استفاده کردند مشغول شود بدیهی است که تا منبع آلودگی از آب برطرف نگردد تلاش کادر درمان برای مبارزه با بیماری تمامی نخواهد داشت و موفقیتی در پی نخواهد بود.

این مقام قضایی تصریح کرد: باید برنامه‌های جامع پیشگیری از وقوع جرم تدوین شود و فرهنگ پیشگیری از وقع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نهادینه شود.

وی حضور و مشارکت مردم، مسئولان و به ویژه اقشار فرهنگی و فرهیخته را در مسئله پیشگیری از وقوع جرم خواستار شد و بیان داشت: دستگاه قضایی دست همه کسانی که در این رسالت خطیر با هر قدم و یا ایده و نظر مشارکت نمایند به گرمی خواهد فشرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد به سه جرم اول استان نیز اشاره کرد و گفت: ایراد ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی و توهین که سه جرم اول استان را تشکیل می‌دهند جرایمی نیستند که نتوان آنها را کنترل کرد و چنانچه ارتباط مردم مثل گذشته با مساجد، روحانیت، مراکز فرهنگی و مذهبی برقرار گردد این جرایم به راحتی قابل کنترل و کاهش است.

وی به جولان جرایم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: فضای مجازی بلای جان مردم شده است و بسیاری از نقشه های دشمنان از این سنگر به کشور و به خصوص جمعیت جوان کشور وارد می‌شود و ورود جدی برای مقابله با معضلات و مشکلات این فضا ضروری است.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..