کاهش ۱.۵ درصدی جمعیت کیفری یزد

به گزارش یزدی نیوز معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری یزد با اشاره به اینکه رشد طلاق در یزد از ۲۲ درصد به ۵ درصد کاهش یافت، گفت: جمعیت کیفری یزد سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافت.


 سید‌علی‌اصغر رفاهی اظهار داشت: بعد از سرقت، ضرب و جرح و تصادفات به عنوان سه جرم اصلی این استان، توهین و تهدید و مواد مخدر در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

وی با بیان این مطلب که این جرائم آخرین وضعیت اتهامات در استان یزد است که توسط قوه قصائیه بررسی، آنالیز و به استان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی اقتضا می‌کند که که مسائل پیشگیرانه به ویژه در رابطه با کنترل خشونت بصورت جدی مدنظر قرار گیرد.

رفاهی گفت: برنامه داریم تا برای جلوگیری از افزایش خشونت و ضرب و جرح نسبت به  ایجاد یک مرکز مناسب کنترل خشونت در استان یزد اقدام کنیم که وضعیت موجود زیبنده دارالعباده نیست.

وی افزود: برای اجرایی شدن این امر و راه‌اندازی مرکز کنترل خشونت در یزد به اعتبارات نیاز است که باید برخی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همکاری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری یزد تصریح کرد: از طرح‌های مهم فرهنگی و پیشگیرانه که در سال گذشته و ابتدای امسال در استان یزد راه‌اندازی شده طرح آینه است.

رفاهی گفت: در قالب این طرح نسبت به برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی و توجهی با حضور اساتید مجرب و کارشناسان برای افراد مختلف و حتی زندانیان اقدام  صورت گرفته است.

وی گفت: برای فعالیت‌های فرهنگی و آگاه‌سازی در یزد و برخی مناطق و شهرستان‌های استان یزد از فضای مجازی با  ساخت کانال تحت عنوان خانواده مطهر اقدام شده است.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های جدی فرهنگی، راه‌اندازی کانون‌های تحکیم خانواده و بکارگیری مشاوران مجرب شاهد کاهش رشد نرخ طلاق در چهار سال اخیر از ۲۲ درصد به پنج درصد هستیم.

رفاهی به اهمیت نظارت و آموزش توسط خانواده‌ها در موضوع محوری پیشگیری در مسائل مختلف اشاره و خواستار تحقق آن  در امسال با همکاری همگان شد.

منبع: تسنیم

 

بخش نظردهی بسته شده است..