مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری ۱۱.۲ درصد، زیبنده استان یزد نیست

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: متاسفانه نرخ بیکاری استانی از نرخ بیکاری کشور پیشی گرفته و نرخ 11.2درصدی زیبنده استان صنعتی یزد نیست.

به گزارش یزدی نیوزفریبا آیت اللهی در دوره آموزشی کارآفرینی کاربردی با حضور بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی و زنان کارافرین برتر استان بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در استان تاکید کرد.
وی افزود: فرهنگ کارآفرینی متاثر از فرهنگ حاکم بر جامعه بوده و در واقع هر چه ارزشها و عقاید موجود در جامعه افراد جامعه را به کار، تولید مداوم، فکر و اندیشه خلاق و یادگیری و کسب دانش سوق دهد در آن جامعه فرهنگ کارآفرینی اشاعه یافته و در افراد نهادینه می شود و افراد بیشتری از جامعه دست به خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی می زنند .
در این نشست آموزشی، مدیر مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی سیمرغ صنعت و دانش نیز با اشاره به تعریف کارآفرین گفت: کارآفرین دارای قدرت درک بالایی است که با پیدا کردن فرصت ها و پرورش ایده و تبدیل آن به محصول جدید می تواند اقدام به ارزش آفرینی کند.
سید اسد هاشمی ، کارآفرینی را مسبب ایجاد اشتغال، انتقال تکنولوژی و بهبود کیفیت زندگی، تولید رفاه و ثروت دانست و در این زمینه با برگزاری برنامه های عملی، سیر تحقق کارآفرینی را از ایده تا اجرا با مثال های کاربردی تشریح کرد.
در ادامه این جلسه، نیکجو رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به فراخوان ثبت نام یازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر، آنرا فرصتی برای تشکیل بانک اطلاعاتی کارآفرینان استان اعلام کرد.
میانگین نرخ بیکاری کشوری در سال گذشته ۱۱ درصد و در یزد ۱۱.۲ درصد گزارش شد که از این حیث استان صنعتی یزد را در جایگاه چهاردهم کشور قرار داد.
یزد با یک میلیون و ۷۴ هزار نفر جمعیت و متوسط ۱.۶۳ درصد رشد سالانه، نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی (کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت)، چهارمین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای به شمار می رود که ۲۲ سال متوالی جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری را در اختیار داشت.
این استان با سهم ۵۱ درصد تولید سنگ آهن کشور، تولید ۴۵ درصد کاشی و سرامیک، ۲۷ درصد تولیدات نساجی کشور، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، برخورداری از بالاترین پتانسیل انرژی خورشیدی و نیز رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت، زیرساخت های ویژه ای را برای ایجاد اشتغال در مقایسه با سایر استان ها داراست.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..