دادسرای عمومی و انقلاب ابرکوه افتتاح شد

به گزارش یزدی نیوزساختمان دادسرای عمومی و انقلاب ابرکوه به مناسبت هفته قوه قضائیه در زمینی به مساحت تقریبی سه هزار متر و زیربنای یک هزار و ۳۰۰ متر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

"محمدرضا حبیبی" رئیس کل دادگستری استان در این مراسم گفت: سیاست نظام اسلامی و دستگاه قضایی گسترش و توسعه دادگستری و زندان نیست اما افزایش فضای فیزیکی و کادر اداری و قضایی با تناسب جمعیت و شکل‌گیری جرائم، اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: باید فضای مناسب در خور شأن و منزلت کارکنان و ارباب رجوع دستگاه قضایی فراهم شود تا به نوعی سیاست دسترسی آسان مردم به عدالت محقق شود.

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: نظام اسلامی برای رسیدن به امنیت و پیشرفت فعلی خود هزینه های زیادی را متحمل شده است و امروز وظیفه ما حفظ این ثبات و پایداری اقتدار نظام است.

وی افزود: سال‌های ابتدایی انقلاب‌، آبستن حوادث بسیار تلخی و ناگواری بود که بزرگان انقلاب و شخصیت‌های بی‌نظیری را از ما گرفت که همه این حوادث با مدیریت و حماییت و برنامه ریزی دشمنان این سرزمین اجرایی و عملیاتی شد.

رئیس کل دادگستری استان ابراز کرد: دشمنان برای جلوگیری از پیروزی انقلاب تمام تلاش خود را انجام دادند که این مهم با فضل الهی، وحدت کلمه و رهبری داهیانه امام راحل(ره) محقق شد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، حربه دشمنان انحراف انقلاب از اهداف و آرمانهای متعالی آن بود که این حربه با تکیه بر ترورهای شخصیت و ترور های شخص و فیزیکی دنبال شد و نظام را در غم فقدان بزرگانی همچون شهید بهشتی به عنوان رئیس قوه قضاییه ، ۷۲ تن از شخصیت های نظام از سه قوه و به فاصله زمانی کم رئیس جمهور و نخست وزیر سوگوار کرد که بدون تردید فقدان این تعداد شخصیت و مسئول، ضربه بسیار بزرگی به کشور وارد کرد و خسارت‌های جبران ناپذیری را به نظام رساند .

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اما به خواست خدا خون‌های پاک و به ناحق ریخته این بزرگواران، انقلاب نوپای اسلامی و کشور را بیمه کرد و امروز به این سطح از پیشرفت و امنیت رسیده است.

حجت الاسلام "سید ابراهیم حسینی" امام جمعه ابرکوه نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: امنیت، رکن رکین جامعه در جهت پیشرفت آرامش، آسایش و حیات اجتماعی جامعه است.

وی اظهار کرد: مهمترین هدف و دغدغه دستگاه قضا و قاضی باید احقاق حق باشد و این مهم باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

حسینی با بیان این که باید در جهت رعایت حقوق مردم تلاش کرد، افزود: دستگاه قضا باید برای قانون‌شکنان سلب امنیت کند که همین سلب امنیت قانون شکنان عامل ایجاد و ثبات امنیت در جامعه است.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: جامعه منهای امنیت، جامعه منهای ضروریات و لوزم اولیه زندگی تلقی می‌شود و امنیت منهای دستگاه قضایی اصلاً قابل تصور نیست.

وی تصریح کرد: منصب قضاوت، منصب انبیاء و اولیاء الهی است و انتظار است قضات نسبت به منصب خود حساسیت فوق العاده‌ای را داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی احقاق حق و ابطال باطل را عملی بسیار مشکل ذکر و بیان کرد: گاهی حق‌لباس باطل می‌گوشد و بعضاً باطل در لوای حق خود را پنهان می‌کند و سختی این رسالت و مسئولیت در شناسایی و جدا سازی حق و باطل از یکدیگر است.

"علی محمد دشتکیان" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه هم گفت: باید با همکاری مردم و در سایه تعامل و هماهنگی سایر ادارت ، عدالت و امنیت را در جامعه بسط داد و توسعه بخشید.

وی افزود: تحقیق، کشف جرائم و تعقیب مجرمان وظیفه دادسراست و که به جهت تأمین امنیت شهروندان باید با دقت و سرعت انجام گیرد.

دشتکیان نظارت و حضور پررنگ دادستان در جامعه و ارتباط با مردم و تعامل موثر و سازنده با سایر مسئولان اجرایی و امنیتی و انتظامی را بزرگترین عامل پیشگیری از وقوع جرم دانست و خاطرنشان کرد: اگر دادستان مسائل جامعه را سریع و با دقت رصد کند، بسیاری از مسائل از بدو شکل‌گیری حل و فصل می‌شود و با پیشگیری کار به دادگاه و قضاوت در محاکم نخواهد رسید

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..