تصویب ۹۰ پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد

به گزارش یزدی نیوزدبیر ستاد اقتصاد مقاومتی یزد از تصویب ۹۰ پروژه دستگاه های مختلف اجرایی استان در این ستاد خبر داد .

 حمیدرضا نصیری زاده در نشست این ستاد افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، کارگروه های ۹ گانه در این استان تشکیل و مسائل پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت .
وی ادامه داد: این کارگروه ها شامل توسعه اقتصاد دانش بنیان ، شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد ، مردمی کردن اقتصاد ، برون گرایی اقتصاد ، ارتقای توان تولید ملی ، بهره وری ، انضباط مالی و قطع وابستگی به نفت ، گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد و عدالت بنیان کردن اقتصاد بوده است .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد مهمترین مصوبات ستاد استان را در خصوص احیای واحدهای تولیدی، فعال نمودن حداقل ۴۰۰ واحد تولیدی مشکل دار و کمک به تکمیل حداقل ۱۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد ذکر کرد.
نصیری زاده گفت: پروژه های پیشنهادی ارائه شده توسط کارگروه ها در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان بصورت دقیق با نظر اعضا مورد بررسی دقیق و تصویب شد که برای مصوب شدن نهایی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارسال می شود.
وی همچنین از مطالعه و ارزیابی ساخت واحدهای پتروشیمی در شهرستان خاتم، میبد و ابرکوه از مصوبات ستاد استانی خبر داد که به منظور توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور پیشنهاد خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت این ستاد و تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز امیدواری کرد تا پروژه های تصویب شده در سالجاری در سطح استان یزد به انجام برسد و مردم از ثمرات آن برخورد شوند.
در این جلسه که استاندار یزد و روسای کارگروه های ۹ گانه استان حضور داشتند پیشنهادات مختلف اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت .
استان یزد با یک میلیون و ۸۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..