مدیرکل بازرسی یزد:

از ۵۳ میلیارد ریال تخلف در معامله ها جلوگیری کردیم/چهار ماه پیش ۲۰۰ میلیون دریافتی یکی از مدیران استان به خزانه بازگردانده شد

بازرس کل استان یزد گفت: در سال گذشته با نظارت بر یکهزار معامله دستگاه های دولتی و عمومی در مجموع از انجام معامله هایی به ارزش 53 میلیارد ریال جلوگیری شد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام اکبر طالبی چاهوکی  در نشست خبری با اشاره به سه نوع بازرسی و نظارت توسط سازمان بازرسی شامل نظارت مصوب و برنامه ای، موردی و فوق العاده افزود: در سال گذشته از ۸۰ دستگاه دولتی و عمومی به صورت برنامه ای یا موردی بازرسی به عمل آمد و شماری از مدیران به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و برخی به دستگاه قضایی و دادستانی معرفی شدند.
وی با اشاره به حواشی اخیر درباره فیش های حقوقی مدیران دولتی و دستگاه های عمومی در کشور ادامه داد: این مورد به عنوان بازرسی فوق العاده در دستور کار قرار دارد؛ البته در گذشته نیز بازرسی هایی در این خصوص انجام شده و برای مثال چهار ماه پیش ۲۰۰ میلیون ریال دریافتی یکی از مدیران استان به خزانه بازگردانده شد.
این مسئول اضافه کرد: از این پس هر ۶ ماه یکبار دریافتی های مدیران دستگاه های مختلف رصد می شوند و اقدام های پیشگیرانه صورت خواهد گرفت.
طالبی در پاسخ به خبرنگاران برای ارایه اطلاعات بیشتر درباره تخلف های مالی و فساد در دستگاه های متخلف قول داد از این پس مواردی که ابهام قانونی وجود نداشته باشد را به طور رسمی اعلام کند.
بازرس کل استان یزد با اشاره به تفسیرهای مختلف از قانون درباره دریافتی های مدیران دولتی و دستگاه های عمومی تصریح کرد: متاسفانه بستر فساد در دستگاه ها آماده است و باید در نخستین اقدام این بستر از بین برود.
وی پرونده های شاخص در بازرسی استان را مربوط به موضوع زمین و تغییر کاربردی از جمله حدود هفت هزار متر زمین در شهرستان میبد عنوان کرد اما توضیح بیشتری ارائه نکرد.
طالبی با تاکید بر اهمیت عدالت اجتماعی در جامعه انسانی و اسلامی گفت: ترویج فرهنگ عدالت اجتماعی در بین مسئولان و مردم از مهمترین عوامل دستیابی به پیشرفت ‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..