بافق از بالاترین نرخ با‌سوادی در استان یزد برخوردار است

به گزارش یزدی نیوزفرماندار بافق با اشاره به آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ و موضوعات فرهنگی سند چشم انداز بافق گفت: این شهرستان بالاترین آمار باسوادی در استان یزد را به خود اختصاص داده است.

سید مهدی طلایی مقدم افزود:در افق ۱۴۰۴ شهرستان بافق علاوه بر توسعه این شهرستان در زمینه اجرای طرحهای جوار معدنی، جوار ریلی، کشاورزی، آبزی پروری با محوریت تیلاپیا، گردشگری با مرکزیت امام زاده عبدالله و صنایع دستی، مقوله رشد فرهنگی و ریشه کنی بی سوادی نیر تدوین و مد نظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سطح سواد در شهرستان بافق بالاست و توجه به سواد آموزی از بدو انقلاب در کانون توجه مردم و مسوولان بوده گفت: امروز بیش از ۹۸ درصد افراد زیر۵۰ سال از نعمت سواد و خواندن و نوشتن برخوردارند.
طلایی مقدم، تعداد افراد بی سواد در شهرستان بافق را ۱۲۴ نفر عنوان و اظهار کرد: این آمار نیز مربوط به افراد دچار معلولیت‌های ذهنی و حرکتی است که در واقع آموزش پذیر نیستند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذیربط در شهرستان بافق، این تعداد اندک افراد بی‌سواد زیر پوشش قرار خواهند گرفت و بافق نخستین شهرستانی خواهد بود که سند ریشه‌کنی بی‌سوادی را به ثبت می‌رساند.
طلایی مقدم به همکاری و همراهی گروه‌های مختلف به ویژه مدیران مدارس در این مسیر اشاره کرد و افزود: با شناسایی والدین بی‌سواد از طریق دانش‌آموزان و تشویق آن ها به تحصیل می‌توانیم در مسیر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در بافق موثر باشیم.
فرماندار بافق بیان کرد: فرهنگ آموختن و آموزش دادن در خانه، مدرسه و اماکن عمومی و مذهبی در این شهرستان نهادینه شده و افراد بی سواد همواره کمبود هایی در وجود خود و زندگانی خویش احساس می کنند که امر به قطع ریشه کامل بی سوادی در این خطه کمک می کند.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت نخستین شهرستانی است که در امر ریشه کنی بی سوادی پیشتاز بوده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..