برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان

اوقات فراغت چنان در پدیده جوانی تنیده است که باید آنرا منشاء شناخت و به رسمیت شناخته شدن دوران جوانی و هویت دانست. تأثیرات مهمی که گذران اوقات فراغت در دوران معاصر بر فضای سیاست فرهنگ، اقتصاد و بر جوامع و خانواده و جوانان گذاشته است نه تنها مصرف کنندگان صنعت اوقات فراغت بلکه تولیدکنندگان کالاهای فرا...

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان

اوقات فراغت چنان در پدیده جوانی تنیده است که باید آنرا منشاء شناخت و به رسمیت شناخته شدن دوران جوانی و هویت دانست. تأثیرات مهمی که گذران اوقات فراغت در دوران معاصر بر فضای سیاست فرهنگ، اقتصاد و بر جوامع و خانواده و جوانان گذاشته است نه تنها مصرف کنندگان صنعت اوقات فراغت بلکه تولیدکنندگان کالاهای فراغت را نیز به تنوع طلبی و ساختار شکنی بنیادها وادار کرده است.

اوقات فراغت در دعای امام سجاد(ع(

در فرهنگ و اندیشه اسلامی، اوقات فراغت با بیهودگی و معطّلی یا آلودگی و روزمرگی همسو نیست، بلکه فراغت، فرصت دوباره ای برای تلاش و فعالیت های فکری و جوشش شناخت و بینش است که در آن گرچه فعالیت های ظاهری فیزیکی تعطیل می شود، کوششی درونی و سفر به دیار قرب و قرار الهی، با پاکی نیّت و تابناکی اندیشه آغاز می گردد. سوغات این سفر نیز تا هفته ها و ماه ها و گاه سال های بسیار، روشنی بخش شب ها و روزهای زندگی خواهد بود. ازاین رو، امام سجاد(ع) از پیشگاه پروردگار پر مهر چنین درخواست می کند:

خدایا! اگر برای ما فراغتی از کارها مقدّر فرموده ای، آن را سالم قرار ده که در آن، گناهی ما را در نیابد و خستگی به ما روی نیاورد، تا فرشتگان و نویسندگان بدی ها، با پرونده هایی خالی از بیان گناهانمان، از سوی ما بازگردند و نویسندگانِ نیکی ها، به خاطر نیکی هایی که از ما نوشته اند، شادمان شوند.

اوقات فراغت اعضاء و با هدف ارتقاء سطح امدادی و بشردوستانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد دکتر حمید پارساییان گفت: جمعیت هلال احمر برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی و آموزش‌های امداد و نجات به افرادی که عضو این سازمان شوند، میتواند مفید و ثمر بخش باشد  و به منظور غنی سازی اوقات فراغت اعضاء و با هدف ارتقاء سطح امدادی و بشردوستانه و آمادگی جسمانی و اخلاقی، اقدام به برگزاری کلاسهای متنوعی نموده است.

با اشاره به اینکه در سازمان جوانان هلال احمر دو نوع عضو معمولی و مؤثر داریم و بیشترین هدف ما برای ارتقاء اعضای مؤثر خود در جهت مشارکت در فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه به صورت حرفه‌ای میباشد و تلاش در جهت همسو بودن این هدف میتواند مثمر ثمر واقع شود.

پارساییان خاطر نشان کرد : یکی از سیستم هائی که در فرهنگ سازی آموزش امداد و نجات به افراد جامعه به جمعیت هلال احمر کمک می کند آموزش و پرورش است، ما بر اساس گیرائی و توان فکری مقاطع تحصیلی به دانش آموزان در سطح مهد کودک، پیش دبستانی، ابتدائی، راهنمائی و دبیرستان بحث امداد و نجات را آموزش می دهیم.

نخستین کسانی که در حادثه های بزرگ و کوچک می توانند تا رسیدن تیم امداد و نجات، به حادثه دیدگان کمک کنند افراد آموزش دیده حاضر در صحنه هستند، خوشبختانه استقبال از آموزش های هلال احمر نسبت به گذشته رو به پیشرفت است و ما برای اطلاع رسانی در زمینه آموزش امداد و نجات به هم استانی ها از پیامک، بروشور، پست های ایمنی و سلامت و صدا و سیما استفاده می‌کنیم.

جوانان هلال احمر یزد اوقات فراغت تابستان خود را چگونه سپری خواهند کرد؟

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به نزدیک بودن فصل تابستان و اوقات فراغت افراد جمعیت هلال احمر استان یزد اوقات فراغت افرادی را که عضو می شوند با یاددهی آموزش های امداد و نجات و به کارگیری خدمات آنها در جامعه بعد از آموزش، غنی سازی می‌کند، این افراد در جلساتی که برگزار می شود علاوه بر آموزش امداد و نجات، مهارت های زندگی، کار گروهی، کنترل استرس در جامعه و نحوه برقراری ارتباط را نیز فرا می‌گیرند.

پارساییان برگزاری کلاس‌های کمک‌های اولیه و امداد رسانی، مشارکت در برنامه‌های بشر دوستانه، برگزاری اردوهای درون و برون استانی در اردوگاه های جمعیت هلال احمر در سطح کشور، برگزاری دوره‌های مهارت‌های زندگی، برگزاری دوره‌های کارآفرینی و برگزاری کلاس‌های مختلف ورزشی و غیره از جمله برنامه‌های این جمعیت در تابستان امسال برشمرد.

وی برگزاری کاروان‌های نیکوکاری با رویکرد اجتماع‌محور جهت توانمندسازی کانون‌های روستایی از طریق کانون‌های دانشجویی، مشارکت اعضا در اجرای طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سفرهای تابستانی، اجرای فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه از قبیل اهدای خون در ماه مبارک رمضان، ترویج فرهنگ اهدای عضو و اجرای طرح حیات دوباره در پایگاه‌ها را جزو برنامه‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه طرح اوقات فراغت اعلام کرد.

برگزاری کلاس‎‎های ورزشی فوتسال، والیبال، بدمینتون، کاراته، تکواندو، کونگ فو، دفاع شخصی، ژیمناستیک و ایروبیک را از جمله کلاس‌های ورزشی این جمعیت در استان اعلام کرد و افزود: حمایت از تیم‌های ورزشی اعضای جوانان هلال احمر نیز در دستور کار این جمعیت میباشد.

بخش نظردهی بسته شده است..