بی خیالی مدیریت شهری در یزد:

تخریب کمپ های کویر با نخاله های ساختمانی توسط شهرداری یزد+ تصاویر

شواهد موجود نشان می دهد که کمپ های کویر یزد توسط شهرداری در حال تخریب است.

به گزارش یزدی نیوزتابناک نوشت:طی چند وقت گذشته کامیون های شهرداری یزد با خالی کردن برخی نخاله های ساختمانی در محل کمپ کویرنوردی محدوده شهر یزد باعث تخریب های جدی به محیط زیست و منطقه اکوتوریسم این منطقه شده اند.
این خبر در حالی منتشر می شود که برخی نهادهای نظارتی یزد مثل اداره محیط زیست استان در خصوص این تخریب ها سکوت پیشه کرده است.
به هر حال به نظر می رسد برخی ارگان های اجرایی و دولتی یزد بجای استاده از ظرفیت های اکوتوریستی یزد بدنبال تخریب این گونه مناطق بکر و ارزشمند در شهر یزد هستند.
استان یزد با همه ویژگی های متضاد، کویر گرم و سوزان و کوهستان خنک و سرسبز می تواند گوشه دنجی برای طبیعت گردان و طبیعت دوستان ، گردشگران و نیز سرمایه گذاران حوزه گردشگری باشد.
اکوتوریسم پدیده ای نسبتاً تازه در صنعت گردشگری است که تنها بخشی از کل ایـن صنعت را تشکیل می دهد و بسیاری از کشورهای جهان را بر آن داشته تا سرمایه گـذاری هـای عمده ای را به این بخش به لحاظ درآمدزایی فراوان آن اختصاص دهند.
گردش در بیابان ها و نواحی کویری و دیدار از جاذبه هـای بیابـانی و کـویری، پوشـش گیاهی، حیات جانوری، اشکال مورفولوژیک، انجام فعالیت هـای ورزشـی و بازدیـد از سایر جاذبه های آن، نوع خاصی از گردشگری را بوجود آورده است که ' گردشگری کویر' نامیده می شود و شاخه ای از اکوتوریسم است.
از جمله مهمترین جاذبه های طبیعی، مناطق کـویری و بیابـانی هستند که حدود ۹۰درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده اند.
وجود چنین وسعتی از نـواحی خشک، لـزوم توجـه بـه ظرفیت های این مناطق را در زمینه صنعت اکوتورسیم و ژئوتوریسم، بویژه در استان یزد کـه در مرکز ایران و در حاشیه دشت کویر و دشت و بیابان لوت قرار گرفته است ضروری می سازد.

۱ دیدگاه