مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی:

۷۲ هزار روستایی یزدی چشم‌انتظار صندوق توسعه‌ ملی

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد تصویب 332 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه‌ ملی برای آبرسانی به روستاهای استان یزد را یک اقدامی اساسی از سوی دولت خواند و گفت: اختصاص کامل این اعتبار منجر به آبرسانی به بیش از 72 هزار روستاییان این استان خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حاتمی» اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی را یکی از اقدامات مهم دولت جهت آبرسانی به روستاها دانست و تصریح کرد: تصویب ۳۳۲ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه‌ ملی برای آبرسانی به روستاهای استان یزد، گام بلند دولت تدبیر و امید در حوزه‌ آب شرب روستایی این استان است.

وی در این‌باره افزود: در پایان سال گذشته، بخشی از این اعتبار به مبلغ ۴۴ میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان جهت ساخت و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یافت.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد همچنین تصریح کرد: امسال نیز پیشنهاد اعتباری بالغ بر ۱۴۸۷ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه‌ ملی در حوزه‌ آب شرب روستایی استان یزد را داریم.

حاتمی اظهار کرد: با اختصاص کامل اعتبارات صندوق توسعه‌ ملی به بیش از ۷۲ هزار نفر در ۱۱۵ روستای استان، آبرسانی شده و ۱۴ مجتمع آبرسانی و ۱۱ طرح تک روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱۹۴ روستای استان با جمعیتی بیش از ۲۷۰ هزار نفر از آب آشامیدنی مناسب و سالم برخوردار هستند.

به گفته‌ی این مقام مسئول، هم‌اکنون آب شرب این تعداد روستا از طریق ۳۳۱ حلقه چاه، ۴۷ رشته قنات و ۱۵ دهنه چشمه تأمین می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..