۵۷ مورد ابتلای دام به تب برفکی در یزد شناسایی شد

هیچ اعتباری برای واکسیناسیون نداریم

به گزارش یزدی نیوز،علی اکبر حدادزاده در رابطه با میزان واکسیانسیون تب برفکی در استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته ۴۶۶ هزار و ۷۷۹ مورد واکسیناسیون در بین دام‌های کوچک و بزرگ استان یزد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدمات در راستای پیشگیری از ابتلای دام‌ها به تب برفکی انجام شده، گفت: از کل دام‌های واکسینه شده، ۱۱۳ هزار و ۱۱۶ نوبت سر واکسیناسیون گاو و گوساله و ۳۵۳ هزار و ۶۶۳ نوبت سر واکسیناسیون گوسفند و بز داشتیم.

حدازاده در مورد ابتلای دام‌های استان یزد به تب برفکی با اشاره به اینکه نظارت خوبی در استان یزد در این زمینه انجام شده، تصریح کرد: در استان یزد ۳۸ کانون گاوی و ۱۹ کانون گوسفندی مشاهده شده که ابتلا به تب برفکی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در ارتباط با اینکه آیا اعتباری برای مقابله با این بیماری در استان اختصاص یافته، عنوان کرد: هیچگونه اعتباری برای مقابله با این بیماری در استان اختصاص نیافته است.

حدادزاده همکاری دامداران با دامپزشکی در زمینه مقابله با این بیماری را خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: با این وجود متاسفانه عده‌ای از دامداران با نقل و انتقال و خرید و فروش دام سبب انتشار بیشتر بیماری شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: ۱۸ اکیپ بخش دولتی در مراکز شهرستان‌ها و پست‌های دامپزشکی و ۱۱ اکیپ بخش خصوصی در مراکز بخش خصوصی استان کار واکسیناسیون دامپزشکی را بر عهده دارند./م۰

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..