در خصوص صحبتهای تبلیغاتی قالیباف برای ریاست جمهوری:

واکنش رئیس شورای شهر و شهردار یزد به اظهارات اخیر قالیباف

رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار یزد به اظهارات محمدباقر قالیباف شهردار تهران مبنی بر باج دادن برخی شهرداران ضعیف النفس به اعضای شورای شهر برای باقی ماندن در پست خود واکنش نشان دادند.

به گزارش یزدی نیوزقالیباف شهردار تهران در بیست ‌‌و هشتمین اجلاس عمومی شورای‌ عالی استان ‌ها که چندی پیش در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفته بود 'متاسفانه گاهی برخی شهرداران ضعیف‌النفس مانند من در مقابل دخالت‌های شوراها کوتاه می‌آیند و اعلام می‌کنند مجبوری این باج را به شورا بدهی، این آغاز یک سقوط بزرگ است'.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفته است: فکر می کنم صحبتهای قالیباف با توجه به بحث نامزد شدن وی در انتخابات ریاست جمهوری تبلیغاتی بوده است.
حجت الاسلام عباس زارع افزود: اگر چنین موضوعی هم در ذهن شهردار باشد باید توجه داشت که اکثریت آرا در شورای شهر اثرگذار است و رای یک یا دو نفر نمی تواند اثری در تصمیم گیری ها داشته باشد.
وی با تاکید مجدد بر اینکه اظهارات قالیباف تبلیغاتی است اضافه کرد: اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و اگر شهردار هم چنین کاری انجام دهد (باج بدهد) شاید بتواند رای یکی دو نفر را به دست آورد ولی نمی تواند رای اکثریت اعضا را از آن خود کند.
شهردار یزد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دلیلی ندارد شهردار چنین حرفی بزند؛ باج دادن برای انسان ضعیف النفس است اما نه شورای شهر یزد ضعیف النفس است که باج خواهی کند و نه شهردار ضعیف النفس است که باج بدهد.
محمدرضا عظیمی زاده با بیان اینکه در شورای شهر عقل جمعی کار می کند نه باج تصریح کرد: به همه مردم شهر یزد قول می دهم در مدتی که شهردار هستم یک جو باج نه به کسی دادم نه اصلا شان شهردا و شورا را اینچنین می بینم که اتفاقی رخ دهد.
شهرداری یزد با حدود ۹۹ کیلومتر مربع محدوده خدماتی و نظارتی با همکاری سه منطقه، یک ناحیه و ۱۱ سازمان فعالیت می کند.
بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت شهرستان یزد ۵۲۶ هزار و ۲۷۶ نفر و حدود نیمی از جمعیت استان است.

بخش نظردهی بسته شده است..